מה זה לוח סילוקין?

תוכן עניינים

המצב הכלכלי ויוקר המחיה גורמים ללא מעט אנשים להיכנס למינוס שלעיתים הופך עם הזמן למינוס כרוני שקשה לצאת ממנו. כדי להימנע ממצב זה וכדי שלא להיכנס ללחץ ודאגות מיותרות, אפשר לבקש הלוואה בתנאי החזר נוחים וגמישים וכן בריבית נמוכה. ההלוואה יכולה להיות מהבנק או מגוף חוץ בנקאי כמו חברות האשראי, חברות הביטוח, חברות פיננסיות ועוד. אחד הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת מעבר לגובה הריבית, תשלומי ההלוואה, זה איך אתם מחזירים את תשלומי ההלוואה ובאיזו שיטה.

מהו לוח סילוקין?

לוח סילוקין הוא לוח אשר מרכז את החזרי ההלוואה שלכם וכולל את הריביות. באמצעות לוח זה אפשר לדעת מהו תשלום החזרה ההלוואה ומהי הריבית שעליכם לשלם. כל חודש יורד תשלום החזר ההלוואה כך שבסיום ההלוואה תשלמו ריבית נמוך ותשלום ההחזר יהיה נמוך יותר מאשר התשלום הראשון של ההלוואה. לוח הסילוקין כולל כמה סוגי סילוקין של הלוואות שונות כגון: הלוואת גרייס, הלוואת קרן שווה, הלוואת שפיצר והלוואת בלון לכל אחד תנאי הלוואה שונים בהתאם לצרכי הלקוח.

מדוע יש צורך בלוח סילוקין?

הצורך בלוח סילוקין עוזר לעשות סדר בתשלומי ההלוואה שלכם מדי חודש. באמצעות לוח זה אפשר לדעת מהו אחוז הריבית שתשלמו, מהו סכום החזר ההלוואה, לאיזו תקופה ההלוואה, מתי תשלומי ההלוואה צריכים לרדת ועוד. מידע זה חשוב מאוד לכל לווה אשר רוצה לעדת כמה עליו לשלם מדי חודש. אם אתם לא מבינים בלוחות סילוקין ולא יודעים איזה סוג הלוואה תתאים לכם תוכלו להיוועץ עם יועץ בנקאי שיתאים לכם את לוח סילוקין המתאים לצרכים האישיים שלכם ושתוכלו לעמוד בו.

אילו לוחות סילוקין קיימים ואיך יודעים מה מתאים?

ישנם לא מעט לוחות סילוקין, כדי לדעת איזה לוח מתאים לכם רצוי להתייעץ עם יועץ בנקאי שיתאים לכם את הלוח המתאים בהתאם לצרכים האישיים שלכם, אול לבדוק בעצמכם את הלוחות השונים ולבחור את הלוח שמתאים להם ביותר ושתוכלו לעמוד בתנאי החזר ההלוואה. סוגי הלוחות כוללים:

לוח שפיצר – מדובר על לוח שכולל תשלומי החזר הלוואה קבועים מדי חודש בהתאם לריבית בהלוואה זאת. התשלומים נוחים ולא גבוהים ואפשר לעמוד בהם.

לוח בלון – לוח כולל את ריבית הקרן והצמדה למדד וקרן ההלוואה אשר משלומים בסיום תקופת ההלוואה. לוח זה מתאים לתקופה של עד שנתיים וללקוחות שיש להם נכסים אשר מניבים להם רווח.

לוח קרן שווה – לוח הכולל את החזרי ההלוואה בהתאם לתקופת ההלוואה שלקח הלקוח. בתחילת ההלוואה תשלומי החזר ההלוואה גבוהים יותר ועם הזמן הם קטנים.

לוח סילוקין גרייס – בלוח זה התשלום מתבצע בסיום תקופת ההלוואה ובאמצעות תשלום אחד, כמו כן אפשר לעשות לוח סילוקין גרייס חלקי שיכלול את תשלומי הקרן עצמה כולל הריבית בהתאם לתקופה שנקבעה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email