מי יכול לקבל הלוואה בערבות המדינה?

תוכן עניינים

הרבה עסקים נתקלים במחסום בלתי עביר כאשר הם באים לבנק לבקש הלוואה לעסק, הבנק חושש, כנראה בצדק, כאשר פונה אליו עסק קטן או בינוני ומבקש הלוואה לצורך שיקום העסק. גם כאשר יזם המעוניין לפתוח עסק חדש מעוניין בהלוואה, הבנק פעמים רבות לא יאשר לו, משום שאין לו דרך להוכיח איתנות פיננסית היסטורית, ולכן הקימה המדינה באמצעות הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, את האפשרות של הלוואה בערבות מדינה, המאפשרת הלוואות בתנאים נוחים במיוחד, שנותן מענה לעסקים במצבים רבים.

למה כדאי לעסק לקחת הלוואה בערבות המדינה?

כמו שאמרנו, לא תמיד יש לבעל העסק או ליזם ברירה, הבנקים מסרבים לתת לו הלוואה והוא נאלץ לפנות למדינה בבקשת הלוואה, אמנם, יש יתרונות רבים להלוואה בערבות המדינה שאולי הופכים אותה ממצב של בדיעבד למצב שהוא ממש לכתחילה, לדוגמא, המדינה נותנת את ההלוואה בפריסה רחבה של חמש שנים שהם שישים חודשים, מה שמעניק לעסק זמן רב לשקם או להעמיד את העסק, בלי לפגוע לו יותר מדי בהליך השוטף של ניהול העסק. יתרון נוסף הוא באחוזי הריבית, בהלוואה בערבות המדינה אחוזי הריבית נמוכים מאשר הלוואה רגילה מהבנק, אחוזי הריבית נעים בדרך כלל בין prime + 2.5%  ל prime + 3.5% , ובכל מקרה לא יותר מ prime + 3.5%.   

יתרון נוסף להלוואה בערבות המדינה הוא שהמדינה דורשת ביטחונות נמוכים בהשוואה להלוואה רגילה, בהלוואה בערבות מדינה הביטחונות הנדרשים הם עד 25 אחוז מגובה ההלוואה, שזה יתרון משמעותי לעסקים במיוחד קטנים שיתקשו לעמוד בהעמדת ביטחונות גדולים יותר.

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות המדינה?

ישנם כמה מסלולי זכאות עיקריים לקבלה של הלוואה בערבות המדינה, מסלול אחד הוא מסלול המיועד ליזמים הנמצאים בתהליך של הקמת עסק חדש או שהקימו אותו זה עתה, המדינה מעמידה להם אפשרות לקחת הלוואה בגובה של עד חצי מיליון שקלים, עם ביטחונות של עד 25 אחוז, או 10 אחוז אם ההלוואה היא עד 300,000 שקלים.

מסלול נוסף הוא לעסק שנקלע לקשיים כלכליים וזקוק לעזרה וסיוע בתזרים המזומנים, ההלוואה במקרה כזה מיועדת לעזרה לבעל העסק לשקם את העסק שלו, כאשר במקרה כזה פעמים רבות הבנק לא יאשר הלוואה, הסכום להלוואה כזאת הוא עד חצי מיליון שקלים או 8 אחוז מהמחזור העסקי השנתי, הגבוה משניהם, והפיקדון הוא עד 25 אחוז מגובה ההלוואה.

מסלול נוסף הוא להשקעה והרחבה של עסק פעיל, המיועד לבעל עסק המתכנן לשדרג ולהגדיל את העסק, כגון על ידי רכישת ציוד מתקדם יותר, או מעבר למקום גדול יותר, גם כאן הסכום המרבי הוא חצי מיליון או 8 אחוז מהמחזור העסקי השנתי, הגבוה משניהם, והפיקדון המרבי הוא עד 25 אחוז מגובה ההלוואה.

ישנו גם את המסלול המשולב שנועד לבעל עסק עם בעיות תזרימיות, שמעוניין גם לשדרג את העסק, התנאים להלוואה זו דומים לתנאים של עסק קיים או במצוקה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email