ויאגרה – גלולת הקסם שמשדרגת את חיי המין

תוכן עניינים

יש האומרים כי היסטוריית חיי המין של הגברים נחלקת לשניים. החלק הראשון – עד לשנות ה-90 של המאה הקודמת, והחלק השני – מיד לאחריו. טוב, אולי מדובר בהגזמה מרחיקת לכת, אבל בשנים אלו תחום הטיפול בהפרעות התפקוד המיני בהחלט חווה מהפכה שהביאה פתרון לגברים רבים. עד אז, גברים שסבלו מבעיות אין אונות נאלצו להסתפק בטיפולים שונים ומשונים, ללא תוצאות מרשימות במיוחד.

בשנת 1998 נרשמה הויאגרה של חברת פייזר כמאושרת לשימוש בידי מנהל המזון והתרופות האמריקני. בתוך תקופה נרשמו מכירות שיא לגלולה הכחולה, ואמריקנים רבים ביקשו לעשות בה שימוש ולשפר את חיי המין שלהם כפתרון לבעיית האין אונות שממנה סבלו.

כיום, המספרים מדברים על כמה עשרות מיליוני משתמשים מרחבי העולם, העושים בויאגרה שימוש לשיפור התפקוד המיני. במבדקים שונים שנערכו במהלך השנים על אותם גברים, דיווחו האחרונים על שיפור משמעותי לא רק בתפקוד המיני, אלא גם בביטחון העצמי ובתחושת האמון, וכפועל יוצא גם על תחומים נוספים בחייהם.

פתרון קסם – האמנם?

אמנם נטילת ויאגרה היא כמו פתרון קסם, אך לא ניתן להתעלם מהצורך בהקפדה על מספר כללים, או להתעלם מרשימת תופעות הלוואי הנובעות מהשימוש בה.

את הויאגרה, שמגיעה בצורת גלולה נוטלים בבליעה דרך הפה. הדעות לגבי זמן ההשפעה הראשוני מתחלקות בין חצי שעה לשעה, אך לדעת כולם – לאחר שעה מרגע הבליעה ההשפעה תהיה המיטבית. זה אומר שכדאי להתחיל בפעילות מינית תחת השפעת הויאגרה רק כשעה מרגע נטילתה. לכן, התרופה מתאימה יותר למי שמתכנן את חיי המין שלו, ולא עבור אלו הספונטניים יותר.

טווח ההשפעה של ויאגרה נע בין חצי שעה למספר שעות, ואין ליטול יותר מגלולה אחת במשך 24 שעות. אין איסור ליטול את התרופה על קיבה ריקה, ויש לשים לב כי נטילת התרופה בסמוך לאכילת מזון שומני עלולה לעכב את זמן תחילת הפעולה על הזקפה. כך גם עם שתיית אלכוהול.

נושא המינון בויאגרה מורכב גם הוא, ומתחלק לשלושה מינונים נפוצים, שהם 25 מ"ג, 50 מ"ג ו-100 מ"ג. עבור משתמש מתחיל, מומלץ להשתמש קודם במינון הנמוך מבין השלושה. במידה שההשפעה לא מיטבית, ניתן לעבור למינון הנפוץ יותר, שהוא 50 מ"ג. מינון ה-100 מ"ג מיועד לגברים החפצים בהשפעה חזקה מעבר לממוצע, עד 12 שעות, או לגברים שמינונים נמוכים לא עזרו להם.

סיכונים אפשריים ותופעות לוואי

לא רק השימוש בויאגרה מורכב. חשוב שהמשתמש יכיר את תופעות הלוואי והסיכונים האפשריים הכרוכים בשימוש קבוע בתרופה. חרדה, הסמקה, כאבי ראש, זקפה ממושכת ועילפון הן רק חלק מהתופעות שדווחו על ידי המשתמשים.

הודות לסיכונים, לפני שאתם מחליטים ליטול ויאגרה, מומלץ להיוועץ ברופא המשפחה שלכם. הוא זה שמכיר את ההיסטוריה הרפואית שלכם, ויכול לייעץ לכם לגבי המינון המומלץ, ולגבי תופעות לוואי אפשריות שעלולות לפקוד אתכם. שימו לב כי יש לעדכן את הרופא על כל תרופה שאתם נוטלים, בעיקר בגלל הסיבה שאין לקחת ויאגרה במקביל לתרופות ממשפחת הניטראטים.

אם התחלתם שימוש בתרופה, חשוב לדווח לרופא שלכם על כל תופעת לוואי שצצה. כמו כן, אם אתם סובלים מיתר לחץ דם, יש ליידע על כך את הרופא, כדי שיוכל להתאים עבורכם מינון מתאים שימנע סיכונים מיותרים.

היזהרו מחיקויים

כמו שכבר בטח הספקתם להבין, ויאגרה היא תרופה נפוצה עם פתרון שאפשר להגדיר כ"פלא", אך עם סיכונים בצידה, וגם אינספור זיופים וחיקויים. מדי שנה נתפסים בישראל עשרות מיליוני גלולות המהוות חיקוי לויאגרה המקורית, ועלולות לסכן את המשתמשים בהן.

מאמר זה נודע לתת מידע עדכני שנאסף בנושא ממקורות שונים ברשת, יחד עם זאת המידע איננו ייעוץ רפואי ולא מהווה תחליף עבור זה. כמו כן המידע אינו מתיימר להוות חוות דעת רפואית מאחר וייתכן כי חלק מהטקסט שגוי.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email