ילדים נושאים בתוכם חלומות גדולים. ישנם מי שרואה את מסי או רונאלדו בטלוויזיה וחולם להיות כמוהן. יש מי שרואה שחקנים בסרט או בסדרת טלוויזיה וחולמים להיות שם במקומם או איתם. ישנם ילדים וילדות שחולמים להיות טייסים, אסטרונאוטים או כבאים. ישנם ילדים שחולמים להיות מדענים, רופאים, וטרינרים ותפקידים אחרים שיכולים להציל חיים.
וישנם לא מעט ילדים שהחלום שלהם זה לעמוד עם גיטרה על הבמה ולנגן בפני קהל רב. הם שומעים מוזיקה וחולמים ליצור בעצמם, שומעים את ההורים שלהם מנגנים ושרים וחולמים להיות כמוהם, או רק נחשפים לגיטריסטים בטלוויזיה ובמקומות אחרים ומדמיינים שגם הם מנגנים כמוהם.
זה לא חלום חדש ולא חלום מופרך. דורות של גיטריסטים נוצרו וצמחו על בסיס חלום שהיה להם בילדותם. יש מי שראה את אלביס או את הביטלס, יש מי שראה את שלום חנוך או כוורת, יש מי שנחשף ליהודה קיסר או יצחק קלפטר וחלם יום אחד להיות גיטריסט בעצמו. היום הוא באמת כזה.
בשביל להיות גיטריסט צריך לפנות למסלול של לימוד גיטרה באופן מסודר ומקצועי. זה נכון שאפשר ללמוד גיטרה גם לבד. היום יש מספיק סרטונים ומדריכים באינטרנט שמאפשרים ללמוד. אך אם רוצים לנגן בצורה רצינית ונכונה, מוטב לפנות אל מורה מקצועי ורציני, לשבת איתו מדי שבוע וללמוד.
מתי נכון להתחיל ללמוד גיטרה ואיך עושים את זה?
כאמור, לימוד גיטרה בצורה נכונה נעשה באמצעות שיעורים פרטיים אצל מורה. אפשר גם להצטרף לקונסרבטוריון העירוני וללמוד שם, בשביל להצטרף לאחר מכן לתזמורת העירונית. כך גם אפשר להכיר חבר'ה נוספים שמגננים ולנגן איתם, להופיע באירועים שונים שהמקום מארגן ועוד.
בעיקרון, ככל שמתחילים יותר מוקדם זה יותר טוב. יחד עם זאת, באופן טבעי לא בכל גיל אפשר ללמוד גיטרה. לרוב מתחילים ללמוד בכיתה ד'-ה'. יש לכך שני הסברים. ראשית, מדובר על כלי שהוא לא קל מבחינת משקל ולא בטוח שהילד יוכל לאחוז בו כשהוא קטן יותר. שנית, בשביל ללמוד גיטרה צריך להיות מרוכז. ולא בהכרח ילד בגיל צעיר יותר, יהיה מסוגל להתרכז וללמוד בצורה רצינית.
חשוב להבהיר, השיעורים הם רק חלק אחד מהלימוד. החלק המהותי יותר זה התרגול בבית. צריך לשבת ולתרגל שעות על גבי שעות בשביל לנגן טוב ויפה.
איך בוחרים מורה לילד?
חשוב לבחור מורה לגיטרה שיכול להתחיל עם הילד מאפס ויש לו את הסבלנות לכך. כלומר, הוא צריך ללמוד אותו תווים, סולמות, ורק לאחר מכן להתחיל ללמד אותו אקורדים ודברים מסובכים יותר. המורה צריך להכיר בכך שהילד קטן ורוצה ללמוד להנאתו.
בעתיד כשהוא יהיה טוב יותר, אז יהיה אפשר לעבור וללמד אותו באופן מקצועי יותר, במטרה שיוכל להתפתח ולהשתמש במה שהוא למד בצורות שונות.