24 שעות בבית אבות סיעודי

בדיוק לפני 5 שנים, הוריי ואני החלטנו להעביר את סבתי האהובה לבית אבות.

שמי דני ואני כותב את המאמר הזה בעקבות ההחלטה שקיבלנו לפני 5 שנים, החלטה ששינתה את חייה של סבתא וגם את חיינו.

 

לכולנו קשה לראות את האנשים היקרים לנו מזדקנים. בשבילי סבתא תמיד הייתה  צעירה בנפשה ומלאת אנרגיות (יותר ממני ומכולם), היא הייתה עוזרת לכולם ותמיד הייתה שם בשבילי. כך זה עד היום.

 

רבים מאתנו חושבים שהעברת יקירינו לבית אבות סיעודי משמעותה להפטר מהם, אך זו טעות לחשוב כך. במאמר זה אסביר לכם למה ההחלטה להעביר את היקרים לנו לבית אבות או בית אבות סיעודי, משמעותה לדאוג להם לאיכות חיים טובה, להאריך את חייהם ולמנוע מוות מיותר.

 

"סבתא בבית אבות סיעודי? מה פתאום!"

 

לפני 6 שנים סבתא שלי שהייתה בת 80, הייתה פעילה מאוד: היא הקפידה לצאת להליכה בכל בוקר, יצאה לקניות ולסידורים, בישלה, ניקתה את הבית, השתתפה בחוגים ובסופי שבוע אירחה את המשפחה.

יום אחד קיבלתי שיחת טלפון שאף אחד לא רוצה לקבל: סבתא נפלה במקלחת ושברה את האגן.

מיד לאחר הניתוח הציעו לנו להעביר את סבתא לבית אבות סיעודי. "לא, מה פתאום!" ענינו כולנו יחד. החלטנו שלא להעביר את סבתא לבית אבות סיעודי והתברר לנו שטעינו בגדול.

 

השיקום של סבתא היה מאוד ארוך וקשה, היא סבלה מאוד לא רק מבחינה פיזית אלא בעיקר מבחינה נפשית. היא חשה שהיא מהווה נטל על המשפחה, שחייה הסתיימו ושאין דרך חזרה.

 

אנו בטוחים שאם היינו מסכימים להעביר אותה לבית אבות סיעודי, השיקום היה יותר איכותי ומהיר וככל הנראה הסבל הנפשי היה נחסך ממנה. 



מתי כדאי לשקול את העברת יקירינו לבית אבות?

 

היום אני יכול לומר לכם שלא הייתי מחכה אפילו יום כדי להעביר את יקיריי או כדי לעבור בעצמי לבית אבות.

 

כמו שאמרתי לכם קודם, יש שני סוגים של סבל: סבל פיזי וסבל נפשי.

חוסר היכולת לבצע פעולות בסיסיות שקודם יכולנו לבצע ללא מאמץ, לצד בדידות ואובדן שמחת החיים, הופכים כל יום לסיוט שבסופו של דבר גם מקצר את החיים.

 

אם יש לכם קרוב משפחה מבוגר שסובל, אני ממליץ בחום לשקול בכובד ראש להעביר אותו לבית אבות. הבחירה בבית אבות מתאים תשנה לו את החיים ותראו אותו מחייך ונהנה מכל יום. 

 

איזה סוגים של בתי אבות קיימים בישראל?

 

 

ניתן לחלק את בתי האבות בישראל ל-3 סוגים:



1-    בית אבות: למבוגרים עצמאיים המסוגלים לבצע את כל הפעולות הבסיסיות, אך יש מישהו שדואג 24 שעות ביממה לכל צורכיהם. במקום מוצעות מגוון פעילויות חברתיות כדי לשמור על בריאותם הגופנית והנפשית. 



2-    בית אבות סיעודי: כל מה שציינתי לגבי בית אבות רלוונטי גם כאן, בתוספת היכולת לספק מענה הולם למבוגרים שלא מסוגלים לבצע את הפעולות היומיומיות הבסיסיות. ניתנת השגחה רפואית צמודה 24/7 למבוגרים הזקוקים לכך.



3-    בית חולים סיעודי: זהו בית אבות שהמתקנים והצוות שלו מסוגלים לתת מענה לבעיות רפואיות קשות יותר. 

 

ברוב המקרים לא קשה לזהות את סוג בית האבות המתאים ביותר ליקירינו או לנו, אך אם אתם מתקשים תמיד אפשר להתייעץ עם מומחה.

קיימים בתי אבות מעורבים שיש בהם מחלקות שונות, כך שאם לדוגמא מבוגר מוגדר זמנית כסיעודי הוא יכול לקבל מענה במחלקה המתאימה בלי צורך לעבור לבית אבות סיעודי אחר.  

 

בישראל קיימים בתי אבות סיעודיים מעולים – אך חשוב לבחור נכון!

 

כשחיפשתי בית אבות סיעודי לסבתא שלי, הדברים הראשונים שבדקתי היו ההרגשה שלי במקום ופניהם של המבוגרים השוהים בו. היו בתי אבות שיצאתי מהם בתחושת דיכאון אחרי 5 דקות, אך היו כאלה שהייתי מוכן לצאת לחופשה ולהישאר בהם.

לאחר מכן בדקתי כמובן את הצוות, הניקיון, המתקנים ואת איכות האוכל המוגש במקום. סבתא כמוני, אוהבת לאכול טוב.

המשכתי בחיפושים עד שמצאתי את בית האבות הסיעודי שעמד בכל הדרישות של סבתא ושל המשפחה. ליוויתי אותה ב-24 השעות הראשונות שלה שם וחזרתי הביתה שקט ועם חיוך גדול.

כיום סבתא נהנית מחיים שקטים ומלאי שמחה וכל המשפחה רגועה כי סבתא בידיים טובות.

 

מאמר זה יכול לשנות חיים! שתפו אותו עם כל מי שזה יכול להועיל לו בקבלת ההחלטה הנכונה.



 

המאמר באדיבות יד לקשיש, דנחי דוד, ייעוץ לגיל הזהב, התקשרו עכשיו 052-25-44-307.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email