האם אפשר יכול לחלות מעובש מאחורי קירות?

עובש הוא סוג של פטריות שניתן למצוא הן בפנים והן בחוץ. הוא משגשג בסביבות לחות, ולכן ניתן למצוא אותו לרוב מאחורי קירות, במרתפים ובמקומות לחים אחרים. נבגי עובש אינם נראים לעין בלתי מזוינת, והם עלולים לגרום למגוון של בעיות בריאותיות אם נושמים אותם או בולעים אותם. בפוסט זה בבלוג, נדון בסכנות של עובש ונענה על השאלה: האם אתה יכול לחלות מעובש מאחורי קירות?

 

מהו עובש והיכן ניתן למצוא אותו?

עובש הוא סוג של פטריות שניתן למצוא הן בפנים והן בחוץ. הוא משגשג בסביבות חמות, לחות ולחות ולעיתים קרובות ניתן למצוא אותו על קירות או משטחים אחרים שהם לחים. עובש מתרבה באמצעות נבגים, המשתחררים לאוויר וניתנים לשאיפה. שאיפת נבגי עובש עלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כולל תגובות אלרגיות, בעיות בדרכי הנשימה וזיהומים. עובש יכול גם לגרום נזק למבנים על ידי גרימת ריקבון מבני. כדי למנוע צמיחת עובש, חשוב לשמור על חללים פנימיים מאווררים היטב וללא לחות. אם אתם חושדים שקיים עובש בביתכם, חשוב להסירו על ידי איש מקצוע.

 

מהן הסכנות בחשיפה לעובש?

חשיפה לעובש בקירות עלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כולל תגובות אלרגיות, בעיות נשימה וזיהומים. תגובות אלרגיות לעובש הן סוג התגובה השכיח ביותר. תסמינים של תגובה אלרגית כוללים התעטשות, נזלת, עיניים מגרדות ופריחה בעור. חשיפה לעובש יכולה גם לגרום להתקפי אסטמה אצל אנשים רגישים. במקרים חמורים, חשיפה לעובש עלולה להוביל לדלקת ריאות או לזיהומים חמורים אחרים בדרכי הנשימה. אם יש לך מערכת חיסונית מוחלשת, אתה עלול להיות בסיכון מוגבר לפתח זיהום עובש.

עובש יכול גם לגרום נזק למבנים על ידי גרימת ריקבון מבני. צמיחת עובש עלולה לגרום לצבע להתקלף, לעץ להירקב ולהידרדרות הבידוד. אם לא בודקים, עובש עלול לגרום נזק חמור לבית או למבנה אחר.

אם אתם חושדים שנחשפתם לעובש, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי. חשיפה לעובש עלולה להיות מסוכנת, וחשוב לקבל עזרה רפואית אם אתה חווה תסמינים כלשהם.

 

האם אתה יכול לחלות מעובש מאחורי קירות במיוחד?

כן, אתה יכול לחלות מעובש מאחורי קירות. נבגי עובש עלולים להצטבר בחללים סגורים ולגרום למגוון של בעיות בריאותיות בשאיפה או בליעה. אם אתם חושדים שקיים עובש בביתכם, חשוב להסירו על ידי איש מקצוע. נקיטת צעדים למניעת צמיחת עובש בביתך, כגון שמירה על חללים פנימיים מאווררים היטב, יכולה לעזור להפחית את הסיכון לחשיפה.

 

אם נחשפתם לעובש, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי. חשיפה לעובש עלולה להיות מסוכנת, וחשוב לקבל עזרה רפואית אם אתה חווה תסמינים כלשהם.

 

כיצד תוכל למנוע צמיחת עובש בבית או בבניין המשרד שלך?

ניתן למנוע עובש על ידי נקיטת צעדים לשליטה בלחות ולשמור על חללים פנימיים מאווררים היטב. בבתים ניתן לעשות זאת באמצעות מסיר לחות, תיקון נזילות ואוורור חדרי אמבטיה ומטבחים ולשקול שירות של ייבוש תת רצפתי במידה ויש רטיבות. בבנייני משרדים, הדבר עשוי להיות כרוך בהגברת האוורור, שימוש במיזוג אוויר או התקנת מערכת בקרת לחות.

 

מה עליך לעשות אם אתה חושב שיש עובש בבית שלך?

אם אתם חושבים שיש עובש בביתכם, הצעד הראשון הוא לזהות את מקור הרטיבות. לאחר זיהוי ותיקון מקור הלחות, יש לנקות את האזור עם מטלית לחה או שואב HEPA. אם האזור עדיין רטוב, יש לייבש אותו תוך 24-48 שעות כדי למנוע צמיחת עובש. אם כבר קיים עובש, יש להסירו על ידי איש מקצוע.

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email