מתאמנים? אלו המזונות שמכילים חלבונים

אם אתם שומרים על כושר גופני ומתאמנים באופן קבע אתם ודאי מכירים בחשיבותה של צריכת החלבונים לאחר כל אימון, ובפרט אם אתם מרימים משקולות. כיוון שהחלבונים הם אלו המתקנים את הקרעים המיקרו זעירים שנוצרו בשרירים שלכם, חשוב לצרוך אותם עד כשעה וחצי לאחר האימון. בדיוק לשם כך הכנו עבורכם רשימה של כל המזונות שמכילים חלבון, כעת נשאר לכם רק לאכול אותם.

  1. חזה עוף

חזה העוף הוא מנה המכילה כ-30 גרם של חלבון. עדיף להכין אותו במחבת עם תיבול עדין וכמובן שלא לטגן אותו. אם אתם טבעוניים תוכלו להשתמש בתחליף של טופו כדי לצרוך את החלבון הנדרש.

  1. טונה

הדג האהוב שאנו מכירים מקופסאות השימורים מכיל כ-28 גרם חלבון. הטונה טעימה, מזינה ואהובה במיוחד על ידי ספורטאים.

  1. בוטנים

הידעתם כי בוטנים מכילים כ- 26 גרם חלבון? הם טעימים במיוחד, בריאים אבל צריך להקפיד בעת הצריכה מהם משום שהם גם מאוד משמינים.

  1. חזה הודו

הציפור השמנמנה נחשבת לעתירת חלבון, שכן היא היחידה מבין כל העופות שמכילה כמות כה גבוהה של חלבון. בנוסף, בשר חזה ההודו נחשב לרזה מאוד והוא מאפשר לשמור על הבריאות וכמובן על הגזרה.

  1. שעועית אדומה

השעועית נחשבת למזינה במיוחד, היא מכילה כ-24 גרם חלבון ואם תשלבו אותה ביחד עם מזונות נוספים תוכלו להגיע אל הצריכה היומית שלכם בקלות רבה.

  1. גרגירי חומוס

הגרגרים הטעימים שמהם מכינים את הממרח האהוב על הישראלים נמצאים ברשימה עם 19 גרם חלבון, הקפידו לצרוך אותו בתצורת גרגירים ולא כממרח!

  1. זרעי דלעת

גם זרעי הדלעת מכילים כמות יפה של חלבון העומדת על כ- 19 גרם. שלבו אותם בסלטים והם יקפיצו לכם את הטעמים בצורה נהדרת.

  1. שיבולת שועל

שיבולת השועל נחשבת לאחד הדגנים הבריאים שיש, היא מכילה מגנזיום ושלל ערכים תזונתיים נוספים על 16 גרם החלבון שהיא מציעה לנו.

  1. ביצים

אי אפשר לדבר על חלבונים מבלי להזכיר את הביצה, שכן חלקה הלבן הנקרא – חלבון, הוא כמעט חלבון טהור לחלוטין. בביצים יש כ- 11 גרם חלבון ואם אינכם רוצים לאכול אותן סתם כך, תוכלו להכין מהן שקשוקה נהדרת.

  1. עדשים ירוקות

עדשים ירוקות הן מלאות בערכים תזונתיים נהדרים כמו ברזל, מגנזיום ועוד, והן גם מלאות סיבים ומאוד משביעות. הן משמשות כתחליף נהדר לבשר עבור צמחוניים וטבעוניים והן מכילות כ- 11 גרם חלבון.

  1. זרעי צ'יה

גם הזרעים הנפלאים הללו מכילים 11 גרם חלבון והם מהווים תוספת נהדרת לסלטים, הם גם מאוד אהובים בקרב ספורטאים, צמחוניים וטבעוניים ולא בכדי.

  1. פופקורן

הידעתם שגרעיני התירס המתפצפצים מכילים כ- 11 גרם חלבון! זה הזמן להכין קערה שלהם ולצפות בסרט תוך כדי בניית השרירים שלכם מחדש.

  1. גבינת קוטג'

אחת מהגבינות הלאומיות של מדינת ישראל היא הקוטג' והיא מפתיעה אותנו לטובה עם 11 גרם חלבון, הקפידו לאכול לפחות גביע אחד אחרי אימון טוב.

  1. יוגורט יווני

היוגורט היווני הוא בעל מרקם סמיך וקטיפתי והוא דל קלוריות, היוגורט הנהדר הזה מציע לכם 10 גרם חלבון אם חשקה נפשכם בפינוק חלבי.

  1. קינואה

הדגן העשיר בערכים תזונתיים והסופר טעים עם ירקות טריים מציע כ- 8 גרם חלבון במנה. זה הזמן להעמיד סיר על הגז.

  1. גבינת ריקוטה

הגבינה האיטלקית שמגיעה אלינו מארץ המגף מכילה כ-7 גרם של חלבון, היא מצוינת וטעימה ומומלצת מאוד לצריכה. אל תבזבזו זמן נוסף וגשו לקנות אותה. בנוסף תוכלו להיכן ממנה שלל מאכלים נפלאים וליהנות מבנייה של השרירים.

  1. שקדים

שקדים יעניקו לכם 6 גרם חלבון ותוכלו לצרוך אותם בתוך הסלט שלכם או אפילו כנשנוש של אחר הצוהריים – רק שימו לב לכמות.

  1. אגוזים

גם האגוזים ממש כמו השקדים יהוו תוספת נהדרת בתוך סלט או כנשנוש קליל, באגוזים תמצאו כ- 6 גרם חלבון.

  1. אבוקדו

מה יש להגיד על הירק הירוק הנהדר הזה, שגם מלא בשומן מן החי ומספק לנו שמן נפלא וגם מציע לנו כ- 5 גרם חלבון לצד ערכים נוספים כגון אומגה 3 ואם כל זה לא מספיק הוא אף מסייע בשמירה על מערכת החיסון!

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email