איתור רטיבות: למה הדמיה תרמית חיונית?

תוכן עניינים

עם החשש ההולך וגובר מפני נזקי עובש ובעיות בריאות נלוות, מנהלי פרויקטים לבנייה הופכים להיות ערניים יותר ויותר לחשיבות איתור רטיבות בתוך גבולות מעטפת הבניין. נזקים ושיטפונות, שקשורים למזג האוויר, וצמיחת עובש לאחר מכן, הסלימו גם את הצורך בכלים מהירים ומדויקים להקלת איתור רטיבות. אם בעבר, בכדי לאתר את מקור הרטיבות ואף את הסיבה שגרמה לה, היה על המומחים ועל בעלי המקצוע לשבור קירות ורצפות, היום באמצעות כלים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים ניתן לקבל את התשובה למקור הבעיה באופן מהיר, יעיל ומדוייק להפליא. שיטות אלו חוסכות זמן יקר, מייעלות תהליכים וחוסכות ללקוח מאות ואלפי שקלים. נראה שהתחום של איתור רטיבות מתקדם בכל פעם מחדש ולכן שווה להתעדכן מפעם לפען.

דגשים חשובים לאיתור רטיבות

הצטברות לחות עשויה להתרחש במספר אזורים שחשוב לא להתעלם מהם בתהליכי בדיקה אופייניים, גם אם איתור רטיבות כרוך בפירוק חלקים מהבניין. לכן רבים פונים להדמיה תרמית כחלק מתהליכים שהם נוקטים בהם במהלך בדיקת בניינים. אחד הדברים הכי חשובים שיש להקפיד עליהם הוא פשוט לא להזניח את הרטיבות או להתעלם ממנה, אלא להזמין מומחה לאיתור רטיבות כמה שיותר מהר.

https://nuflow.co.il/  חברה לאיתור נזילות מים

צילום החלקים הפנימיים של מבנים

שימוש במצלמת אינפרא אדום מאפשרת איתור רטיבות וכשלים בבנייה, כפרקטיקה חדשה יחסית, אבל צומחת במהירות בתהליכי בדיקת מבנים. בעבר, טכנולוגיית אינפרא אדום שימשה בהצלחה לאיתור תקלות גג כמו גם בענף שיקום נזקי אש ומים.

ככל שמצלמות אינפרא אדום הופכות לזמינות יותר ובמחירים סבירים, הן מוצגות במהירות בתחום שנקרא לעתים "חקירות פורנזיות". עם הטכנולוגיה הקיימת היום, קבלני תעשיית הבניין משלבים הדמיה תרמית עם הכישורים שלהם לתהליכי בדיקת בניינים על מנת לבצע הערכות משמעותיות ומדויקות ולהפיק יתרון נוסף של הרחבת העסק.

דימוי תרמי לאיתור מדויק של בעיות נזקי מים

דימוי תרמי מציג נוכחות של מים מתחת לפני השטח בשל תכונות כגון קיבולת חום שמהווה את שיטת הבחירה הרגילה כאשר מתחילים תהליך איתור רטיבות בגגות משופעים, שטוחים או נמוכים.

אפקט קירור האידוי הוא בדרך כלל המדד החזק ביותר כשלחות חודרת לקירות, לבידוד ולרכיבים פנימיים אחרים של הקירות.

אזורים במבנה בהם ניתן למצוא רטיבות

היישום הנפוץ ביותר להדמיה תרמית היום מבוסס על תהליך גילוי כשלים בבנייה, כשבעלי בתים מתלוננים על דליפת גג. אזורים אופייניים בהם תהליך איתור רטיבות מגלה ליקויים כוללים גגות נמוכים, בעיות חשמל, כשלים בצנרת או במערכות מיזוג אוויר, כשלים בבידוד או חדירת מים ממספר רכיבים חיצוניים כושלים.

קיימים מרכיבים רבים שמתייחסים לכשל בבניין או לבעיות רטיבות שניתן לגלות בשילוב טכניקות בדיקות קלסיות ומצלמות אינפרא אדום, שחוסכות זמן רב והוצאות עבור בעל הבניין, ומסייעות בתהליכי איתור רטיבות בגישה מהירה ומדויקת.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email