מה תפקידו של מודד מוסמך?

תוכן עניינים

הקורונה הביאה את תחום השיפוצים לשיא. כולם בבית כל היום והדחף לסדר ולבנות דברים חדשים התגבר. כאשר משפצים את הבית או בונים בית חדש יש ליצור קשר עם אנשי מקצוע רבים כמו קבלן בניה, חשמלאי, אינסטלטור, אדריכל ועוד. אך למעשה, אחד מבעלי המקצוע הראשונים שתצטרכו ליצור איתם קשר הוא מודד מוסמך. מה תפקידו של מודד מוסמך? על כך נרחיב במאמר הבא.

מה תפקידו של מודד מוסמך- מהו מודד מוסמך?

מודד מוסמך הוא בעצם אחד התפקידים החשובים ביותר בעולם הבנייה. מודד מוסמך עובד הכשרה בהנדסה גיאוטית. לימודיו נפרשים על פני 4 שנים. לאחר מכן עליו לעבור סטאז' במשך שנתיים ומבחן וריאיון של המרכז למיפוי ישראל. לאחר כל אלה הוא הופך למודד מוסמך. תפקידו של מודד מוסמך הוא לחלק את הבניה ולמדוד את השטח. הוא מודד את המרחקים ואת הזויות ביניהם עד שמגיע למידות המדויקות ביותר. תוצאות המדידה משמשות למיפוי המצב הקיים. דרך תוצאות המדידה ניתן לקבוע בעלות על קרקעות, הקמת תשתיות ובסופו של דבר בזכות המדידות בונים תוכנית בנייה.

מה תפקידו של מודד מוסמך- אז מה תפקידו?

ציינו כי תפקידו של מודד מוסמך הוא לבצע מדידות שמשמשות בסופו של דבר לתוכנית הבניה ולדברים נוספים. מלבד מדידות, למודד המוסמך יש תפקידים רבים ושונים שמשתנים בהתאם לפרויקט המדובר. בבניית בית חדש לדוגמא, תפקידו הראשון של המודד המוסמך הוא להכין מפה טופוגרפית. מפה זו מתארת את תבליט השטח באמצעות קווי גובה. המפה הטופוגרפית למעשה מגדירה את שטח הבית, מאפיינת את השטח, היכן יהיו התשתיות ועוד. כדי שהמפה הטופוגרפית תהיה קבילה על המודד המוסמך לחתום עליה. בפרויקט בו משנים מבנה קיים, הוספת מחסן לדוגמא, המפה הטופוגרפית תעזור לנו לחלק את השטח בו יופיע המבנה הקיים ומיקום החלק החדש. בהקמת תשתיות תפקידו של מודד מוסמך הוא לבצע מדידות מדויקות שבזכותן נוכל לקבוע את מיקום הקידוחים, היכן להניח צינורות ועוד.

יש לציין כי למודד מוסמך יש תפקיד חשוב גם בפתירת סכסוכי שכנים. שכן, במקרה של סכסוך שכנים המפה הטופוגרפית מחלקת את אזורי המחלוקת.

https://surveyor1.co.il/ היחידה למדידות ככה מוצאים מודד

מה תפקידו של מודד מוסמך- כמה זה עולה?

מחירו של מודד מוסמך מטעם היחידה למדידות משתנה בהתאם לגודל הפרויקט ולסוג העבודה. המחיר נע סביב אלפי שקלים עבור פרויקט. בבניית בית חדש לדוגמא, יש לבצע מדידות רבות בשביל הקמת התשתיות, להכין מפה טופוגרפית ועוד. לעומת זאת, בהוספת מחסן לדוגמא, יש לבצע מדידות מעטות, שכן, יש תשתיות ויש מבנה קיים. כמו כן, למידת הניסיון של המודד המוסמך יש השפעה נוספת על המחיר שכן ככל שלמודד יש ניסיון רב יותר כך המחיר עלול לעלות. כאשר מעסיקים מודד מוסמך תחילה מקבלים הצעת מחיר. שימו לב שהצעת המחיר מפורטת וכוללת סעיפים שונים שלהם מחירים שונים. אם הצעת המחיר לא מפורטת הדבר מראה על חוסר אמינות ומקצועיות. שכן, ככל שאין פירוט המודד המוסמך יכול להעלות את המחיר בשטח בטענה שהוא לא צפה את השינויים.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email