היתר בניה המרכז לאדריכלות

תוכן עניינים

היתר בניה הוא השלב הבירוקרטי הראשון שיש לעבור בתחילת תהליך בנייה. היתר בניה אינו רק עבור בניה או הריסה של מבנים, אלא גם במקרים אחרים אותם נציין בהמשך. כדי לקבל היתר בניה עליכם לפנות לבעל מקצוע אשר מוסמך לכך, לאישורים הנדרשים.

היתר בניה המרכז לאדריכלות – למה צריך את זה?

היתר בניה הוא במילים אחרות, הרישיון שלכם לבנות את הבית שלכם. ההיתר מתקבל על ידי ועדת התכנון והבנייה של הרשות המקומית. היתר בניה הוא כמובן לפני הבנייה ברוב המקרים, זהו התהליך הסטנדרטי. הבדיקה היא למעשה האם הבניה המתוכננת היא בהתאם לחוק והאם המקום כשיר לסוג כזה של בניה. היתר בניה הוא אישור פורמלי שיש בו את כל פרטי הבניה על ידי הגורמים הרלוונטים, בדרך כלל קונסטרוקטור יהיה בראש הפירמידה במקרים כאלה. היתר בניה אינו שייך רק לבניה או הריסה של בית, מדובר גם על מקרים בהם אנו רוצים להוסיף אלמנטים למבנה קיים. יש נוהל מסודר אשר מגדיר באילו מקרים יש צורך בהיתר בניה, הבסיס הוא שאתם צריכים היתר בניה על כל תוספת המוגדרת על פי חוק כחדר. כמו כן, במקרים שאנו רוצים פרגולה במבנה אנו נצטרך היתר בניה, בריכה וכן הלאה…

מקרים נוספים יהיו כאשר אנו רוצים לפתוח חלון בקיר חיצוני, סגירה של מרפסת, קירוי חנייה, הקמת מחסן, בניית גדר ועוד. במילים פשוטות, כל שינוי חיצוני בקירות מצריך היתר בניה, כל שינוי פנימי אשר משפיע על שטח הדירה חייב בהיתר בניה. כדי לוודא בבירור אם אתם צריכים היתר בניה עליכם לפנות לבעל מקצוע.

היתר בניה המרכז לאדריכלות – היתר בניה בדיעבד

לרוב כאשר אנו עובדים מול בעל מקצוע אשר מחזיק ברישיון אנו לא נגיע למצב בו פוסחים על שלב היתר בניה. היתר בניה בדיעבד נועד עבור אלו שבתמימות לא נמצאים במבנה שבו יש היתר בניה. במקרים בהם הרשויות מגלות שאין לכם היתר בניה אתם יכולים למצוא את עצמכם בבעיה, לכן תמיד עדיף שזה יגיע ממכם בתום לב. היתר בניה בדיעבד הוא תהליך דומה להיתר בניה רגיל, מדובר על בדיקה מעט יותר מעמיקה אשר לפיה נבחן את המבנה. גם אם אין לכם שום חשש לגבי המבנה שלכם חשוב להחזיק בהיתר בניה לצורך ביטוח ומכירה של נכס. כמובן שאתם צפויים לעמוד בפני קנסות ואף צו הריסה במקרה בו אתם לא עומדים בתנאי החוק.

היתר בניה המרכז לאדריכלות – אנחנו כאן בשבילכם

היתר בניה עם חברת מרובעים היתרי בניה מחייב אתכם להתייעץ עם אנשי מקצוע, אז למה שלא תעשו את זה נכון? במרכז לאדריכלות תוכלו למצוא במקום אחד את כל אנשי המקצוע אשר יכולים להפוך את התהליך הזה לפשוט הרבה יותר. אנו נדאג לתהליך הבירוקרטי, אתם תדאגו להפוך את החלום שלכם למציאות.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email