עבודות איטום גגות

תוכן עניינים

רטיבות בגגות היא תופעה נפוצה מאוד שנגרמת בעקבות סיבות רבות. רטיבות בגג יכולה לגרום לנזקים רבים בבית. כאשר מזהים רטיבות בגג חשוב מהר לבצע עבודות איטום גגות. כמובן שמומלץ כל כמה שנים לוודא את איטום הגג ולמנוע את הרטיבות מראש. מה גורם לרטיבות וכיצד מטפלים? על כך במאמר הבא.

עבודות איטום גגות- מה גורם לרטיבות בגג?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לרטיבות בגג היא איטום הגג. כאשר הגג אינו אטום כהלכה יכולה להיווצר רטיבות. בימי חורף מי הגשם יכולים לחלחל מהגג וליצור רטיבות קשה. אם אתם גרים בבניין ומעליכם יש דירה, פיצוץ בצנרת של הדירה הזו יכול לגרום לרטיבות בתקרה. במקרים של פיצוץ צנרת אין לכם איך להתכונן לבעיה מראש ועליכם לטפל בבעיה רק אחרי שהיא צצה. לעומת זאת בבית פרטי תוכלו לוודא את איטום הגג לפני החורף ולהיות בטוחים שלא תיווצר רטיבות.

עבודות איטום גגות- מה עושים במקרה של רטיבות?

כאשר מזהים רטיבות בגג יש לפעול במהירות הרבה ביותר למניעת התרחבות הרטיבות. כאשר מדובר בבית פרטי, תחילה יש להזמין בדיקה לאיתור רטיבות. כאשר מדובר בבניין והרטיבות נוצרה מהדירה מעל עליכם תחילה לדבר עם השכן וליידע אותו על הבעיה בצנרת ועל כך שהוא צריך לטפל בבעיה. לאחר מכן יש לאתר את הרטיבות ולפעול לאיטום התקרה או הגג למניעת רטיבות נוספת.  

עבודות איטום גגות- מה הוא איתור רטיבות?

כאשר מגלים רטיבות בגג אחד הדברים המומלצים הוא לבצע איתור רטיבות. איתור רטיבות נועד לאתר את מקור הרטיבות ואת הגורם להתפתחותה. איתור רטיבות מבוצע על ידי איש מקצוע בעזרת מכשירים מתאימים-

  • מצלמה תרמית- מצלמה תרמית עובדת עם קרני אינפרא אדום. קרניים אלה רגישות לחום ומסוגלות לזהות הפרשי טמפרטורה שונים. איתור רטיבות עם מצלמה תרמית מצריך את חימום המים במערכת המים. במקום בו יש נזילה האזור יתחמם והמצלמה התרמית תקלוט את החימום. כך המצלמה התרמית תאתר רטיבות בקיר או בתקרה. במקומות בהם הצנרת עמוקה מידי המצלמה התרמית לא תצליח לזהות את מקור הרטיבות.
  • חיישן גז- לפני שימוש בחיישן גז יש לרוקן את צנרת המים ממים. לאחר שווידאנו שאין בצנרת דבר שמפריע ורוקנו את המים מחדירים גז לצנרת (גז לא מסוכן הנחשב לידידותי לסביבה). לאחר החדרת הגז יש לעבור עם חיישן הגז באזור הרטיבות. במקום בו הנזילה קורית הגז ידלוף וחיישן הגז יזהה זאת. חיישן גז מסוגל לאתר דליפת גז גם בצנרת עמוקה.
  • מכשיר אקוסטי- מכשיר זה עובד על חיישנים אקוסטיים. איש המקצוע למעשה מחפש קולות טפטוף בעוצמות שונות לאורך הצנרת.

עבודות איטום גגות- חשוב מאוד לא להזניח

כאשר יש רטיבות בתקרה חשוב מאוד לא להזניח ולבצע עבודות איטום גגות שונות. כאשר רטיבות לא מטופלת בזמן היא גורמת לנזקים רבים למבנה ולעתים אף לבריאות, שכן רטיבות עלולה לגרום לעובש שמזיק לנשימה. לכן, רטיבות פעלו במהירות לאיטום הנזילה.

https://twistp.co.il/   מרכז האיטום הישראלי

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email