סיבות לשכור שירותי חברת ניהול בניין משותף

תוכן עניינים

חברת ניהול בניין משותף מטפלת בכל נושאי האחזקה של הבניין וברכיבי המפתח שלו כמו ניהול נכסים פנימיים וחיצוניים. ההחלטה לשכור שירותי חברת ניהול היא החלטה פשוט הגיונית מבחינה עסקית. אם עד לפני כמה שנים רוב הבניינים היו נעזרים בשירות של ועד הבית, היום כולם מבינים את החשיבות, המשמעות והיתרונות הרבים הקיימים בשכירת שירותי חברת ניהול ואחזקת מבנים בניין משותפת שפשוט דואגת לכל מה שצריך לדאוג בבניין. חברת הניהול דואגת לא רק לניקיון השוטף ולתחזוקה של הבניין, היא דואגת גם לדברים יותר מורכבים כמו שיפוץ אם צריך, חידוש הלובי, שיקום המבנה, צבע בשטחים המשותפים, הדברה אחת לתקופה ונושאים רבים אחרים.  שירותי חברת ניהול בניין משותף כוללים שיווק יחידות דיור פנויות ומיון דיירים שמעוניינים לשכור דירות בבניין; טיפול במסמכים משפטיים כמו הסכמי שירות והסכמי שכירות, וביצוע בדיקות תחזוקה סדירות. מאמר זה יסייע לכם להבין מה כוללים שירותי חברת ניהול בניין משותף בבניין שלכם.

תחומי האחריות של חברת ניהול בניין משותף

תחומי האחריות של חברת ניהול בניין משותף תלויים בכמה שיקולים חשובים שבעלי ומנהלי הבניין מעוניינים לקבל, כגון:

ניהול יחידות דיור בבניין

נציגי חברת ניהול מנהלים יחידות דיור בבניין. מתחם גדול עם עשרות יחידות דיור תובעני ביותר ויש צורך בסיוע של אנשי מקצוע כדי לגבות דמי שכירות ודמי ועד בית לבניין דירות עם עשר או עשרים יחידות דיור.

חשוב לזכור שתנאי חברת ניהול בניין משותף יכולים לכלול את ניהול כל יחידות הדיור בחלקים הפנימיים של הבניין בלבד, או לשלב את השירות גם לתחומי אחריות לשטחים החיצוניים של הבניין. 

https://redbutton.org.il/ הכפתור האדום ניהול בניינים משותפים

מבנה שירותי חברת ניהול בניין משותף

חברת ניהול בניין משותף מספקת מערך שירותים אחיד, שמפורט בתנאי הסכם השירות. קשה לקבוע את השירותים המצופים מחברת הניהול, והשיטה הטובה ביותר לתאם את תנאי השירות היא לערוך הסכם מפורט שמציין את כל התחומים להם חברת הניהול אחראית, כך שכל צד להסכם יוכל לשקול אם השירות מתאים להעדפותיו וצרכיו.

חשוב להקפיד גם על ניסוח ברור של תנאי ההסכם ולהבהיר את כל המונחים שאינם ברורים. אם נציגי חברת הניהול מבטיחים הבטחות שנשמעות טוב מכדי להיות אמיתיות, כנראה שזוהי עסקה שאינה אמינה וכדאי להימנע ממנה בכל מחיר.

יש להקפיד גם לא לחתום על הסכם שירות שאינו מציין במפורש את תנאי התשלום או אחוזי העמלות שחברת הניהול גובה. ככל שעלויות השירותים מפורטות באופן ברור יותר, כך ניתן יהיה להימנע מהפתעות בהמשך, או מצב של בניין שיש בו יחידות דיור ריקות.

כדאי לבחור חברת ניהול בהתאם לאזור המגורים שלכם ולחפש אחר חברה מומלצת עם לקוחות רבים, מנוסה, מקצועית שתשמור על הבניין שלכם נקי, מתוחזק ובטיחותי למגורים. 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email