רואה חשבון בתל אביב

תוכן עניינים

טיפים לבחירת רואה חשבון

רואה חשבון מהווה איש מקצוע חשוב מאוד בכל עסק. השכירים שבינינו לרוב לא יזדקקו לשירותיו של רואה חשבון שכן הם מקבלים פעם בחודש ומקום העבודה שלהם מטפל בכל ההתנהלות הכספית מול רשויות המס. עצמאים וחברות לעומת זאת לרוב לא יוכלו להתנהל ללא שירותיו של רואה חשבון. אמנם עסק עצמאי קטן שמורכב מאדם שמנהל את העסק שלו ללא שותפים יכול באמצעות תוכנות ניהול חשבון הקיימות כיום, שירותים מקוונים בתחום החשבונאות ועוד להסתדר, אך לא כל אדם יצליח להתנהל באופן עצמאי וכאשר מדובר על חברות גדולות זאת בהחלט לא אופציה.

על חשבונאות ומיסים

אם אתם תוהים מהו תפקידו של רואה חשבון, הרי שהוא אחראי על הדוחות הכספיים שמפיק כל עסק. על רואה החשבון לוודא שכל הנתונים הקיימים מדויקים ומשקפים את המצב הפיננסי של העסק לרבות דוחות של רווח והפסד, מאזנים, דוחות תזרים, דוחות שינויים בהון העצמי ועוד. רואה החשבון אמון על הניהול הפיננסי של העסק, הוא הוכשר לעשות את עבודתו על ידי מועצת רואי החשבון בישראל, לאחר שסיים לימודי חשבונאות, מיסים ומה שבינהם. העבודה של רואה חשבון לא מסתכמת רק בחישובים של הוצאות והכנסות של העסק, ישנו גם ממד של ביקורת בעבודתו שניתנת לאחר שהוא בוחן את הדוחות הפיננסיים.

סוגי רואי חשבון

ניתן למצוא כיום רואה חשבון בכל הארץ משני סוגים: רואה חשבון אקטיבי או רואה חשבון פאסיבי, כאשר רואה החשבון האקטיבי אחראי על נושאים כגון: חוקי מס, חשבונאות, הנהלת חשבונות, דיני תאגידים, דיני עבודה, ייצוג שוטף מול רשויות המס ועוד. מרגע שבוחרים בשירותיו של רואה חשבון זה, שוכרים את שירותיו של גורם מקצועי שלוקח על עצמו את הניהול הכספי השוטף של העסק. רואה חשבון פאסיבי מנגד איננו שותף בניהול וייעוץ פיננסי שוטף. עיקר התפקיד שלו הוא  לערוך ולהגיש דוחות. לרוב נפגשים איתון פעם אחת בשנה עם כל המסמכים שצוברים. סוג רואה החשבון שבוחרים הוא בהתאם לסוג העסק.

טיפים לבחירת רואה חשבון לעסק שלכם

אם אתם תוהים כיצד לבחור רואה חשבון לעסק שלכם, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם:

ראשית כל, יש לבחור את רואה החשבון בהתאם לגודל העסק. שנית, חשוב מאוד לבחור רואה חשבון שהמליצו לכם עליו. אם אינכם מכירים איש מקצוע ראוי, ניתן לקבל המלצות באינטרנט על רואי חשבון וכמובן להיפגש ולהתרשם מבלי להתחייב לכלום. כדאי לבחור רואי חשבון שעובדים עם תוכנות ואפליקציות מתקדמות אשר מאפשרות ללקוחות שלהם להתעדכן בכל עת במצב העסק, כדאי לבדוק כמובן מהו שכר הטרחה אותו דורש רואה החשבון ולוודא כי מדובר על שכר טרחה הוגן. כמובן שחשוב מאוד לבדוק שאכן אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך על רואה החשבון ועל שירותיו המקצועיים בלב שלם.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email