כמה עולה השתלת שיניים?

תוכן עניינים

השתלת שיניים הפכה לאחד התחומים המובילים ביותר ברפואת שיניים. תחום השתלת השיניים התפתח מאוד והמחיר של הטיפול משתנה מרופא לרופא ותלוי במספר גורמים שונים כמו שיטת ההשתלה והטכנולוגיה בה משתמשים. השתלת שיניים  נחשבת לאחד הטיפולים המורכבים ביותר ברפואת שיניים. מה זה, מתי עושים וכמה זה עולה? על כך במאמר הבא.

כמה עולה השתלת שיניים- מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא בעצם טיפול בו מחליפים את השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. טיפול זה החליף את הצורך בשיניים תותבות. בהשתלת שיניים הרופא מבריג את השתלים הדנטליים לעצם הלסת ומקבע אותם. בזכות ה"כתר" השתל הדנטלי נראה ממש כמו שן טבעית והוא מקנה לפה מראה אסתטי. בנוסף, השתל הדנטלי מאפשר לעיסה של מזון קשה. השתלת שיניים היא טיפול שלוקח מספר חודשים. קיימים מקרים שונים בהם ניתן לבצע העמסה מיידית ולבצע את כלל התהליך בניתוח אחד. ההחלטה אם הדבר אפשרי תלויה בגורמים שונים כמו מצבו הבריאותי של המטופל והתנאים האנטומיים שלו.

כמה עולה השתלת שיניים- כיצד מתבצעת השתלת שיניים?

לאחר שהבנו מהי השתלת שיניים נבין כיצד היא מתבצעת. בהשתלת שיניים הרופא בעצם מבריג את השתלים הדנטליים לתוך עצם הלסת. לאחר הברגת השתלים הדנטליים, הרופא מכסה את השתלת עם רקמת חניכיים. לאחר מספר חודשים, האזור עבר ריפוי וסביב השתלים הדנטליים צומחת עצם. לאחר צמיחת העצם הרופא מתקין את ה"כתר". הכתר הוא החלק הבולט בשתל הדנטלי והוא למעשה מהווה תחליף לכותרת השן החשופה. הכתר עשוי מחרסינה והוא נראה ממש כמו שן טבעית.

כמה עולה השתלת שיניים- מתי עושים השתלת שיניים?

יש מספר סיבות לביצוע השתלת שיניים-

  • אובדן עצם הלסת- כאשר מאבדים את השיניים, בגלל זקנה או סיבות אחרות, העדר השיניים עלול לגרום לנסיגת עצם הלסת. כאשר השיניים לא קיימות, הגוף מפסיק להעביר לאזור השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. הלסת אינה מקבלת חומרי בנייה ושוקעת. לנסיגת עצם הלסת יש השלכות אסתטיות ותפקודיות.
  • עקירת שיניים- עקירת שיניים נגרמת מסיבות שונות ביניהן הרס השן או מחלת חניכיים. במקרה של עקירת שיניים, מסירים את השן הטבעית ויש להחליפה עם שתל דנטלי.
  • אובדן שיניים בגלל מכה- סיבה נוספת לאיבוד שיניים היא נפילתם בעקבות מכה. הדבר יכול לקרות כתוצאה מתאונת ספורט, תאונת דרכים, נפילה, מכה אלימה ועוד. כאשר השן מקבלת מכה היא יכולה ליפול או להפגע. במקרה של פגיעה לעתים הדבר מצריך עקירה המובילה להשתלה.

כמה עולה השתלת שיניים- אז מה המחיר?

ציינו קודם כי המחיר להשתלת שיניים אינו קבוע והוא משתנה בין רופא לרופא. למעשה, כל רופא לוקח מחיר שונה. אם תקחו רופא פרטי הטיפול יעלה יותר מאשר בקופת חולים. כמו כן, כל מטופל מגיע עם רקע בריאותי שונה. לכן, מה שמתאים למטופל אחד לא יתאים לאחר. כמו כן יש לקחת בחשבון כי כל רופא מציע תכנית טיפולים שונה לכן מומלץ להתייעץ עם מספר רופאים. המחיר הממוצע לשתל נע בין 700 ל4,500 שקלים לשתל, בהתאם לסוג השתל הנבחר.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email