מיגרנה

תוכן עניינים

מיגרנה

מיגרנה היא כאב ראש חמור הנגרם בדרך כלל מתגובה חריגה של המוח לגירויים, כגון קול, אור, ריחות ו/או מתח. זה מלווה בכאב עז שמתפשט לעתים קרובות לצוואר ולקרקפת.

מיגרנה יכולה להיות מתישה, אבל ישנם כמה טריגרים נפוצים שחולי מיגרנה יכולים להימנע מהם כדי למנוע כאבי ראש עתידיים. אלה כוללים קפאין, אלכוהול ועישון.

מיגרנות הן סוג של כאבי ראש שיכולים להתאפיין בתחושת פעימה או פעימה ולעיתים קרובות, בחילות, הקאות ורגישות לאור.

מחקר שנערך לאחרונה הראה שאחד מכל עשרה מבוגרים סובל ממיגרנה עם או בלי הילה. זה הוביל את החוקרים להאמין שחשוב שאנשים יהיו מודעים לסוגים השונים של מיגרנות ולפנות לטיפול רפואי אם הם חווים תסמינים כלשהם. מיגרנה נחשבת לאחת מההפרעות הנוירולוגיות השכיחות ביותר עם שכיחות מוערכת של 12% באוכלוסייה הכללית.

מהי מיגרנות עם הילה?

מיגרנות הן צורה כואבת במיוחד של כאב ראש המשפיעה על המוח וגורמת לבחילות, הקאות, רגישות לאור וקול ואפילו שיתוק.

  • הסוגים הנפוצים ביותר של כאבי ראש מיגרנה מתחלקים לשתי קטגוריות: מיגרנות עם הילה ומיגרנות ללא הילה.
  • מיגרנה עם הילה היא סוג של מיגרנה שבה המטופל חווה שינוי אחד או יותר בראייה לפני שהוא מתחיל לסבול מכאבים עזים.
  • עם מיגרנה ללא הילה, אין שום דבר שמפעיל אותה. במקום זאת, כאשר מצטבר לחץ בסינוסים המקיפים את המוח, זה גורם לכאב ראש.

מיגרנות הן צורה קשה של כאב שיכולה להימשך שעות או אפילו ימים. הם סוג של כאב ראש המאופיין בתסמינים הבאים:

  • כאבים בצד אחד של הראש בלבד
  • אורות מהבהבים מול העיניים
  • רגישות קיצונית לאור ולקול
  • בחילה והקאה

טיפולי מיגרנות

טיפול אחד במיגרנה הוא לתת למטופלים מנת אספירין המסייעת בהקלה על הכאב. מחקר שפורסם גילה שלסובלים ממיגרנה שנטלו אספירין היו פחות מיגרנות. המחקר גם מצא שאלו עם מיגרנות שנטלו אספירין היו בעלי איכות חיים טובה יותר. כאשר למטופלים יש עלייה בטסיות הדם, הם חווים פחות כאב מכיוון שטסיות הדם עוזרות להפחית את הדלקת. עם זאת, לא כל הסוגים

מיגרנות הן מצב רפואי שכיח, אבל אף אחד לא יודע מה הסיבה המדויקת לכך. היו תיאוריות רבות לגבי זה, אך מעולם לא היו ראיות קונקרטיות התומכות באף אחת מהתיאוריות הללו. אחת התיאוריות הפופולריות ביותר היא שמיגרנה נגרמת על ידי דלקת במוח ובעורקים. תיאוריה זו נתמכת במידה רבה על ידי מחקרים שנעשו על חולדות כמו גם על בני אדם.

מיגרנה היא גם מצב קשה לטיפול מכיוון שהיא מופיעה רק בתקופות מסוימות במהלך חייו של אדם ולא ניתן לעצור אותה או לרפא אותה לחלוטין. מיגרנות הן הפרעה נוירולוגית נפוצה ומתישה המשפיעה על כ-15 מיליון אנשים בארה"ב בלבד. הכאב הקשור במיגרנות הוא לרוב עז ונמשך בדרך כלל כארבע עד שבעים ושתיים שעות.

ישנם כלים רבים לטיפול בכאב שיכולים לעזור לסובלים ממיגרנה, אך הם נוטים להיות לא יעילים או אפילו מזיקים. עם טכנולוגיה רפואית מפותחת, יש כלי חדש שיכול לנהל ביעילות כאבי מיגרנה ללא תרופות – למידת מכונה. הכלי החדש הזה משתמש בבינה מלאכותית כדי לזהות את דפוסי המידע הנלווים להופעת כאב ולאחר מכן לשלוח תוכנית טיפול ספציפית שמקלה על הסימפטומים של הפרעה זו בצורה יעילה יותר מכל אפשרות טיפול אחרת הקיימת כיום.

למידע נוסף בידקו עוד באתר : https://www.roshhelp.co.il

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email