אוכל יבש לכלבים – איך הוא יכול לשרת את הכלב שלנו ואיך אפשר לגרום לו לאכול אותו?

תוכן עניינים

תפריט ארוחות נכון של כלב מתבסס על אוכל יבש. מדובר על שק מזון שמגיע במידות שונות (אפשר למצוא שקים של חצי קילו עד 20 קילו לרוב), וכולל בתוכו גרגרים עשויים בטעם אחיד, כאשר כל שק מזון עשוי מטעמים ומרכיבים שונים.

עם השנים, חברות מזון כלבים פיתחו טעמים שונים עבור אוכל יבש לכלבים, כמו למשל, סלמון, עוף, כבש, ועוד שורה ארוכה של טעמים נוספים. כל אחד מאיתנו צריך לדעת כיצד לבחור את הטעם המועדף על הכלב שלו וכן איזה סוג אוכל יכול להתאים לו. כל שק מזון מכיל מרכיבים המתאימים לכלבים על פי גיל, משקל, סוג וכן על פי הצרכים הרפואיים והבריאותיים שלהם.

במאמר זה אנחנו נבחן כיצד אוכל יבש לכלבים יכול לשרת את הכלב שלנו וכן איך אנחנו יכולים להפוך אותו למעט יותר מעניין, מעת לעת, בשביל שהכלב שלנו ייהנה ממנו ולא יירתע לאכול אותו. מאחר וזה המרכיב העיקרי של תפריט הארוחות, אזי שהכלב חייב להתרגל לטעם ולהיות מסוגל לאכול אותו, לפחות פעמיים ביום (בוקר, ערב).

 

מדוע חשוב לספק לכלב שלנו אוכל יבש?

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של מזונות אשר יכולים להתאים לכלב שלנו. בין היתר, אנחנו יכולים להשתמש במזון רטוב, חטיפים וממתקים. אך מבין כל סוגי המזונות, רק אוכל יבש יכול להוות מרכיב עיקרי בארוחה של כלבים במהלך היום. אנחנו לא יכולים לבסס את התפריט שלו על מזון רטוב מאחר והוא לא מכיל את כל המרכיבים שהכלב צריך, הוא לא מזין ובריא מספיק, וכן מסיבות כלכליות, מדובר באוכל יקר יותר.

אוכל יבש לעומת זאת, יכול לספק לכלב גם מרכיבים תזונתיים רלוונטיים, כמו למשל, ברזל, מינראליים, ויטמינים, סידן ועוד, וכן הוא יכול לספק לכלב שלנו מרכיבים נוספים חיוניים, בין אם זה לחיזוק השרירים, מערכות פנימיות, חיזוק מערכת השיניים, שמירה על איכות הפרווה ועוד.

 

איך אנחנו יכולים להפוך את המזון לטעים יותר

אחת הבעיות איתן אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים היא שהכלב שלנו לא ירצה לאכול את האוכל היבש שנספק לו. זה יכול לקרות בגלל שהוא לא רגיל אליו, בגלל שהתרגל למזון רטוב או מזון "איכותי" יותר, וכן בגלל שהטעם איננו מצא חן בעיניו.

במקרים כאלו, על מנת שלא נזרוק את השק ונצטרך לקנות חדש, אנחנו יכולים להשתמש בתוספות שונות שיהפכו את הגרגרים לטעימים יותר. למשל, אנחנו יכולים להוסיף ביצה, אפשר להוסיף לצד המזון היבש גם מזון רטוב (מעורבב), יש לנו אפשרות להוסיף טונה או בשר (ללא עצמות), גבינה לבנה בכמות נמוכה וכן יש לנו אפשרות לשפוך מעט שמן על הגרגרים בשביל לרכך אותו מעט.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email