השקעה בחינוך לשינוי חברתי לטווח ארוך

תוכן עניינים

מדוע המדינה משקיעה משאבים רבים שקשורים למערכות החינוך בארץ? יכולות להיות לכך כל מיני סיבות שונות. אך המציאות מלמדת אותנו כי העניין הזה רלוונטי לעוד מדינות שונות בעולם. שינוי באמצעות חינוך הוא הדרך הכי טובה לעשות שינוי שגם יביא איתו תוצאות. אם יצא לכם לשאול את עצמכם מדוע משקיעים בחינוך מתוך הסתכלות קדימה יכולות להיות לכך כמה סיבות. אנו נציג לכם את הסיבות שלדעת רבים הן הסיבות המובילות. יכול להיות כי אתם תשמעו על עוד סיבות שישכנעו אתכם כי הן הסיבות הנכונות.

 

הילדים של היום הם המבוגרים של העתיד

השקעה במבוגרים היא השקעה מתוך רצון לדאוג להווה טוב יותר. שינוי באמצעות חינוך מביא איתו השפעה לטווח ארוך כי הם יהיה רלוונטי בעיקר לעתיד. הסיבה לכך היא שהילדים של היום, אלה שנמצאים בבתי הספר השונים יהיו המבוגרים של המחר. כלומר הם אלה שיהיו בכל התפקידים ובכל המקומות שבהם נמצאים המבוגרים היום. מדובר על שינוי הגיוני, כזה שקורה באופן קבוע בכל מקום שבו אנו נמצאים. הצעירים הם אלה שמחליפים עם הזמן את המבוגרים בכל מיני מקומות שונים.

 

מערכת החינוך נועדה כדי ללמד

אי אפשר לצפות מההורים שיעשו את העבודה שאותה מערכת החינוך אמורה לעשות. שינוי באמצעות חינוך הוא קריטי כי זה מה שמערכת החינוך נועדה לעשות. היא נועדה כדי ללמד את הילדים כל מיני דברים שונים, בין היתר מדובר על דברים שאמורים להביא שינוי. בין אם מבחינה חברתית ובין אם מבחינה לימודית, מערכת החינוך מלמדת את כל הדברים שרק צריך. הילדים מגיעים לבית הספר על מנת ללמוד, ולא רק בשביל לשחק עם החברים. זוהי הסיבה כי במערכת החינוך יהיה קל יותר להשפיע לטווח הארוך.

 

צוות מורים שמגויס לטובת המשימה

שינוי באמצעות חינוך הוא ישים מכיוון שצוות המורים יכול להיות מגויס לטובת ביצוע המשימה. ההכשרה שאיתה מגיעים המורים היא ההכשרה האידיאלית לכל מי שרוצה להשפיע. אם גם אתם רוצים להשפיע כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללמוד הוראה. מדובר על צוות מיומן שמגיע עם ידע נדרש שיאפשר לכל ילד ללמוד משהו חדש. זה לא חייב להיות דברים שקשורים באופן ישיר לחומר שאותו לומדים בבית הספר.

 

הלימודים תמיד מחדשים את עצמם

מה שאתם בתור הורים למדתם בבית הספר, זה לא מה שהילדים לומדים בעצמם. זוהי הסיבה שבגללה השינוי וההשפעה של החינוך היא קריטית לעתיד. היום נותנים דגש על המון דברים חברתיים שלא היו קיימים בבית הספר עד לא מזמן. שינוי באמצעות חינוך מתאפשר בזכות אותם תכנים שכל הזמן מתחדשים. יכול להיות שאם תיכנסו לבית הספר היום לא תבינו מה הם לומדים. אך כמובן שלחומר הזה ישנה השפעה רבה מעבר לעבודה או ללימודים אקדמיים.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email