הדברים שחשוב לדעת על תהליך איטום גגות רעפים

תוכן עניינים

תהליך האיטום כולל מריחת שכבת זפת על הרעפים בעזרת מברשת ולאחר מכן מריחת שכבת אספלט על גבי הזפת. לאחר מכן מכוסים את הזפת והאספלט בשכבות של נייר לבד ולבסוף, שכבה נוספת של זפת.

איטום גגות רעפים הוא דרך יעילה למנוע כניסת מים לבית או לבניין מכיוון שהוא אוטם את כל נקודות הכניסה האפשריות לכניסת רטיבות דרכן.

כדי להבטיח את האטימות של הגג ניתן לבצע פעולות שונות. פעולה רווחת היא זיפות אל מולה נמצאת פעולה נוספת שהיא הדבקת יריעות ביטומניות מיוחדות. מדובר על זפת אותו מרוחים על הגג, הזפת נחשב לחומר איטום מעולה, בהיותו מונע מהמים לחלחל אל גג המבנה, גם יריעות ביטומניות בדומה לזפת הן בעצם “שטיח” שעשוי מזפת בשכבה מאוד עבה מה שמספק הרבה מעבר לאטימות, יריעות ביטומניות גם מספקת את מניעת חדירת מים ובמקיבל מספקות בידוד מפני חום וקורב באופן משמעותי. במקרים רבים יומלץ על סיוד הזפת והלבנתו במטרה להגן עליו מפני נזקים. , כמו גם לעשות את זה נוח יותר להסתכל עליו. פעולה נוספת היא שכבת נחושת מולחמת עופרת. נחושת מולחמת עופרת משמשת בעיקר כדי לנטרל את ההשפעות של חדירת מים, וכאשר היא מיושמת היטב, היא מונעת מהמים להיכנס. השכבה חייבת להיות עבה מספיק כדי שכל מים שיצליחו לחדור לגג לא יעברו דרכה שוב. נוסף על כך, ניתן לצבוע את הנחושת המולחמת עופרת גם בצבע לבן או ירוק על מנת כדי לעשות את זה יותר אסתטי. על מנת להפוך את הגג לעמיד למים, ניתן להשתמש בממברנה. ממברנות עשויות משכבות של חומר שמורחים על הגג על מנת לאטום חורים ולמנוע חדירת מים מתחת. ניתן לייצר ממברנות מגומי סיליקון או ממגוון חומרים אחרים, והנפוץ ביותר הוא גומי שפכטל. הסיבה לבחירה זו היא שהיא זולה יחסית ועמידה, וכן אינה גורמת נזק לסביבה.

תהליך איטום גגות – עושים רק עם מי שמבין

המציאות בישראל הפכה להיות כזאת שיש לא מעט חברות לזיפות גגות, ואז המשימה של מציאת חברה לזיפות גגות הפכה להיות מורכבת.

אז הבאנו לכם כמה דגשים שחייבים לקחת בחשבון בעת בחירת חברה מקצועית לזיפות גגות:

ניסיון – הניסיון של החברה וכמה זמן היא בענף.

תעודת אחריות – חשוב לוודא שאתם מקבלים תעודת אחריות על כל ביצוע עבודה.

מחיר – למצוא חברה שעובדת במחיר הוגן ומשתלם.

המלצות – בקשו מאותה חברה לתת לכם את האפשרות ליצור קשר עם לקוחות קודים ולוודא שיש לחברה המלצות.

איטום גגות – בשביל לשמור על הבית

איטום גג הבית הוא חובה כשמדובר בהגנה על המשפחה מפני מזג האוויר הקשה. עם זה, אפשר להיות בטוחים שמשפחתכם תישאר בריאה ושלמה בעונות הקשות. ולא תגיעו למצב של רטיבות שמביאה איתה גם עובש שיוביל למחלות וקשיי נשימה.

איטום גגות לבית יכול להתבצע בשתי דרכים: בזפת וחצץ, או באספלט וזפת. האפשרות הראשונה זולה יותר אך קשה יותר ליישום ודורשת תחזוקה שוטפת. האפשרות השנייה יקרה יותר אך קלה יותר ליישום ואינה דורשת תחזוקה.

קירוי זפת מחזיק כ-40 שנה בעוד קירוי אספלט מחזיק כ-20 שנה לפני שיש צורך להחליפו.

גגות הם קו ההגנה הראשון מפני מים ואסונות טבע. הם פועלים כמחסום המגן על פנים הבית מפני הרטבה. גג גם עוזר לווסת את הטמפרטורה בתוך הבית, ולכן חשוב לאטום אותו בכל פעם שיש שינוי במזג האוויר.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email