שבעה טיפים מנצחים לניקוי יעיל של הבית שלא הכרתם

תוכן עניינים

שבעה טיפים מנצחים לניקוי יעיל של הבית שלא הכרתם

שמירה על בית נקי היא ללא ספק משימה חשובה, אך כזו שדורשת מאמץ לא קטן. שמירה על שגרת ניקיון של הבית מביאה עמה יתרונות רבים – החל מאווירה נינוחה ונעימה בבית ועד יתרונות למערכת הנשימה ולהיבטים פסיכולוגיים נוספים בחיינו. במאמר הזה נציג בפניכם חמישה טיפים שיכולים לסייע לכם לשמור על בית נקי באופן יעיל יותר שיקל על העבודה. כך, ניתן יהיה ליצור ולשמר שגרה נעימה, מרגיעה ונקיה עבור כל יושבי הבית.

1.     השתמשו במגב חלונות

פירוק החלונות עלול להיות משימה מסורבלת וכבדה במיוחד. כדי לאפשר מבט אל הנוף הנשקף מן החלון ללא כתמי מים, אבק ולכלוך ומבלי לטרוח להסיר את החלונות כדי לנקות משני הצדדים – מומלץ להשתמש במגב חלונות דו צדדי ייעודי. כך, ניתן להתגבר על כל הטפטופים והמריחות שנראות היטב במהלך היום, ללא מאמץ.

2.     לימון לניקוי משטחים ומכשירים

ניתן להשתמש במיץ לימון טבעי שיש בכל בית להסרת כתמים, חלודה ואבנית. אם אתם מעוניינים בהסרת כתמים קשים מהמיקרו ובהתמודדות עם ריח של שאריות מזון – הניחו חצי לימון על משטח המיקרו והפעילו אותו על חום גבוה למשך שלוש דקות. אדי הלימון יסייעו בריכוך הכתמים הקשים ובהעלמת ריחות לא רצויים.

3.     מי חמצן למלחמה בעובש

עובש הוא אחד מהאויבים הקשים והמרים ביותר עבור כל יושבי הבית. חדרים רטובים כמו חדר האמבטיה, השירותים ואפילו המטבח עשויים לספוח נוזלים מבלי שנהיה מודעים לכך. מלבד שמירה על אותם חללים מאווררים ככל הניתן, יש לנו טיפ נוסף עבורכם למניעה של התפתחות עובש. מלאו מיכל התזה קטן במי חמצן בריכוז של 3% ורססו על התקרה והקירות לפני המקלחת. כך, ניתן להתגבר על פטריות עובש וטחב.

4.     חומץ לבן להברקת כלים סניטריים

ברז האמבטיה, הכיור, פסי האלומיניום של המקלחת, כפתורי השירותים ועוד – כל אלו עשויים אלומיניום או נירוסטה, שבעזרת הברק שלהם משדרים גם תחושה של ניקיון. כדי להימנע מכתמי אבנית ומשקעים נוספים שעלולים להיווצר משימוש שוטף, מומלץ להשתמש בחומץ לבן וידידותי לסביבה ולידיים שלנו. מומלץ לטבול מטלית בחומץ ולעבור על כל הכלים הסניטריים. כך, נוכל לשמור עליהם חלקים, בוהקים ולהימנע משריטות מיותרות.

5.     אבקת סודה לשתייה להסרת שומנים

ניקיון כיריים עלול להיות משימה לא פשוטה כאשר שומן וכתמים אחרים מתקשים. שימוש במסירי שומנים כימיים עלול לפגוע בעור הידיים ובמקרים אחרים גם לפגוע במשטחים עצמם. יצירת תמיסה המורכבת מסודה לשתייה ומים חמים תסייע לכם רבות להמיס, לרכך ולהתמודד כמו שצריך עם כתמים קשים. את התמיסה מומלץ להניח במשך כעשר דקות על גבי המשטח ולאחר מכן – להסיר יחד עם הכתם.

6.     לנקות את המזרון ללא מאמץ

גם במקרה הזה, סודה לשתייה מתייצבת לעזרתכם. פיזור אבקת סודה לשתייה על גבי המזרן סופחת ריחות, אבק ושאר מזיקים ולאחר כשעה של "השרייה", שימוש בשואב אבק איכותי לשאיבת האבקה יותיר מאחוריו מזרון מצוחצח ללא מאמץ.

7.     ניקוי פשוט ויעיל של מסילת החלון

אחד מהמקומות הלא נגישים והמורכבים ביותר לניקוי הן מסילות החלונות. בשל הצורה המורכבת והקרבה אל החוץ, לכלוך, אבק, עלים וענפים קטנים מצטברים במסילות ומקשות על תפעולם והמראה הכללי של החלון. כדי להתמודד עם הניקוי המורכב הזה, טבלו צמר גפן בחומץ לבן והחדירו אותו אל המסילה כפי שהיא והעבירו אותו לאורכה. הלכלוך נדבר אל הצמר גפן בעזרת החומץ והלחות שטמונה בספוג הרטוב מסייעת להתמודד עם הלכלוך באופן יעיל.

אלו היו שבעה טיפים לניקיון הבית באופן יעיל ונגיש יותר, שיכולים לסייע לכם לגבש שגרת ניקיון יסודית וחכמה. אם מצאתם את עצמכם נאבקים בשגרת הניקיון בשל שגרת חיים עמוסה או מכל סיבה אחרת, אין זה אומר כי בית נקי הוא מחוץ להישג ידכם. יצירת קשר עם חברת ניקיון בתל אביב יכולה להוות את הפתרון המושלם עבורכם.

 

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email