מטבחים איטלקיים – מה הופך אותם למיוחדים?

תוכן עניינים

אם נעשה סקר ונשאל עשרה ישראלים, מה הדברים הראשונים שעולים לכם בראש כשמדברים איתכם על איטליה, סביר להניח שחצי מהם ייהנו אוכל איטלקי והחצי השני ייהנה עיצוב איטלקי. יהיו גם כאלה שישלבו בין השניים, בדרך כזו או אחרת.

אחת הדרכים לשלב בין אוכל לעיצוב איטלקי, היא באמצעות מטבחים איטלקיים שהפכו עם השנים למותג שעומד בפני עצמו, פופולאריים מאוד בקרב איטלקיים כמובן אך גם בקרב אנשים בכל רחבי העולם. מטבחים אלו זוכים להצלחה גדולה, לא רק בזכות העובדה שהם מזכירים לנו את המטבח האיטלקי הקלאסי עם האוכל הנהדר שלו, אלא הרבה בזכות העיצוב של המטבח, הפרקטיקה, וכמובן ההנאה המופקת בעת תהליך הבישול.

מטבחים איטלקיים הפכו לשם דבר, בזכות העיצוב הייחודי שלהם אך גם בזכות החומרים מהם מורכבים המטבחים השונים. בדומה למטבחים איכותיים וחשובים אחרים, למשל, הצרפתיים או האנגליים, הרי שגם המטבחים האיטלקיים עשויים מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר, מתוך כוונה לאפשר למשתמשים בהם ליהנות מתהליך עבודה איכותי ואפשרות להשתמש במטבח זמן רב. הוא לא נשחק, לא נסדק, לא נשבר. הוא נשמר לאורך שנים רבות במצבו המקורי.

מה זה מטבח איטלקי?

מטבח איטלקי מתאפיין במספר נקודות:

נקודה ראשונה, הוא פונקציונאלי. לא מדובר על מטבח עמוס או גדול מדי, אלא מטבח נוח וקל לשימוש. במקרים רבים הוא מבוסס על קיר אחד, עליו יש ארונות בחלק העליון והתחתון, שיש, משטחי עבודה. מאוד נוח ופשוט לאחסן בו פריטים ולמצוא כל דבר.

נקודה שנייה, הוא מסודר, נקי, ומעוצב בצורה יפה. כל המרכיבים שלו יוצרים מטבח אחיד ומאוד מסודר. העיצוב הוא נקי אך יוקרתי ומרשים. אפשר לראות דוגמאות שונות של מטבחים איטלקיים המתבססים על שימוש במרכיבים שונים ועל צבע אחד או שניים.

נקודה שלישית, מטבח איטלקי לרוב יהיה עשוי מחומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר. בין היתר, הוא כולל שיש איטלקי איכותי, עץ איכותי, היום נהוג גם להתקין פרקט במקום מרצפות רגילות. כל מרכיב וכל חלק בו נבחן היטב, הן על פי האיכות שלו והן על פי היכולת לחבר אותו לחלקים ומרכיבים אחרים.

נקודה רביעית, ברוב המקרים, בדומה למטבחים רבים אחרים, גם המטבח האיטלקי הוא פתוח ומרווח, ויש ממנו חיבור אל פינת האוכל והסלון.

איך נדע שהמטבח מתאים למבנה שלנו?

לפני שאנחנו ממהרים לרכוש מטבח איטלקי, חשוב שנבחן דוגמאות שונות ונראה איזה מבין הדוגמאות יכול להתאים לנו. כמו כן, חשוב לבחון איך המטבח יכול להשתלב במבנה בצורה אופטימאלית, והאם התכנון והעיצוב שלו מתאים לצרכים וליכולות שלנו.

אנחנו צריכים לבחון את הגודל שלו, איך אנחנו יכולים לשלב בו מוצרי חשמל שונים, ולראות האם באמת נוכל לבשל בו כפי שאנחנו רוצים וכפי שאנחנו אוהבים.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email