איך מתמודדים עם חריקת שיניים אצל ילדים?

תוכן עניינים

חריקת שיניים היא בעיה נפוצה שמתרחשת בצורה לא רצונית בקרב ילדים. הבעיה שכיחה באופן כזה שהיא פוגעת באחד מכל עשרה אנשים בממוצע. מה שאומר שיכול להיות שאתם מכירים אנשים מסביבתכם שסובלים מהבעיה הזו. הבעיה מתרחשת בזמן שינה, כאשר השרירים אמורים להיות רפויים לגמרי. בעוד אצל רוב האנשים השרירים לא מבצעים פעולות לא רצוניות, אצל אותם אנשים המצב אחר. השרירים שאחראים על הלסת ממשיכים לבצע פעולות שגורמות בין היתר לשיניים לחרוק. חשוב שתבינו מהו סל האפשרויות שעומד לרשותכם כדי להתמודד עם המצב הזה. בכל זאת מדובר על מצב לא נעים שעלול להביא איתו לסיבוכים כאלה ואחרים. החריקה עצמה היא לא נעימה, עליכם לדעת כי לא מדובר על גזרת גורל מבחינתכם. 

 

האם חריקת שיניים נוגעת רק לילדים?

מדובר על בעיה נפוצה שעשויה להטריד כל אחד כמעט בכל גיל. אך הסבירות הופכת להיות גבוהה יותר בגיל צעיר ויורדת ככל שעולים בגיל. אם לילד בגיל צעיר לא מופיעה חריקת שיניים, ככל הנראה הן לא יופיעו גם בגיל מבוגר. אך לא מדובר על קביעה שתהיה נכונה בכל המקרים ובכל המצבים. עליכם לדעת כי חריקה יכולה להופיע בכל שלב, לכן חובה להיות עם האצבע על הדופק בהקשר הזה. 

 

מדוע מופיעה חריקת שיניים?

יכולות להיות סיבות שיגרמו להופעת חריקת שיניים, אך לא תמיד יהיה ניתן לדעת את הסיבה המדויקת. חריקה יכולה להופיע בגלל לחץ נפשי, כתופעת לוואי לשימוש בתרופות, מבנה של הלסת ועוד סיבות נוספות. רק רופא מומחה יכול לאבחן את הסיבה המדויקת להופעת חריקה של השיניים. חשוב להבין בדיוק מהי הסיבה שבגללה מופיעה החריקה כדי לעצור אותה בזמן. בחלק גדול מהמקרים יהיה אפשר לעצור את החריקה או למנוע את הנזק שהיא גורמת.

 

איך מאבחנים חריקה בשיניים?

מכיוון שהחריקה מתרחשת לרוב בלילה קשה מאוד לאבחן אותה בצורה מדויקת. לרוב מסתמכים על הדיווחים של ההורים שמספרים שהם שומעים את הילד חורק את שיניו. במקרה כזה שוללים כל מיני סיבות אחרות שעשויות לגרום גם הן לחריקה של השיניים. אם הסיבות נשללות, יהיה אפשר לאבחן כי מדובר על בעיה הקשורה למבנה הפה או למבנה הלסת. רופא שיניים מומלץ במודיעין יהיה הכתובת במקרה בו מדובר על עניין מהסוג הזה. 

 

כיצד נהוג לטפל בחריקת שיניים?

כל עוד הבעיה היא לא בעיה שנוגעת למבנה הלסת או הפה חשוב לטפל בה באמצעים אחרים. אך במידה ומדובר על בעיה לא רצונית שלא ניתן למנוע אותה ניתן לרכוש סד ייעודי. את הסד מלבישים על השיניים בלילה על מנת למנוע חריקה של השיניים. במקום לחרוק את השיניים חורקים את הסד שעמיד לעניין הזה. בשלב מתקדם יותר יהיה ניתן לנסות לעבוד על הבעיה מהבסיס שלה כדי למנוע אותה לגמרי.     

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email