מה כדי לעשות אחרי תאונת דרכים?

תוכן עניינים

תאונת דרכים יכולה להיות דבר מאוד טראומתי, בוודאי אם מדובר באירוע בו אנחנו מוצאים את עצמנו נפגעים באופן פיזי. גם אם מדובר בתאונה קטנה, עלינו לדעת כיצד לנהוג ואיזה טיפול אנחנו צריכים לקבל בשביל שנוכל לחזור אל השגרה.

ישנו סדר דברים מסוים שעלינו לבצע בשביל שנוכל לחזור אל השגרה. מדובר על דברים שעלינו לבצע זאת בשביל שנוכל לטפל בצורה אמיתית ונכונה. חשוב להדגיש, גם אם נדמה לנו שלא קרה לנו דבר וגם אם זה לא נראה בעין, הרי שעלינו לפנות אל מומחים בשביל להיבדק, זאת על מנת לוודא שאכן אנחנו לא מתמודדים עם שום דבר שיכול להשפיע על התפקוד שלנו באופן זמני או קבוע.

במאמר זה נסביר על מספר דברים שיש לעשות במקרה של תאונת דרכים. זה נכון, בין אם אנחנו הנהג שנוסע ברכב הפוגע או הנפגע, ובין אם אנחנו נוסעים שישבו לצידו או מאחוריו של הנהג. כמובן שזה חיוני גם אם אנחנו מעורבים בתואנת דרכים בתור הולכי רגל או רוכבים על אופניים.

מה עושים אחרי תאונת דרכים

אחרי תאונת דרכים, עלינו לפנות לרופא משפחה שיפנה אותנו אל רופא מומחה, בפרט אם מתמודדים עם תחושת כאב באחד מהאזורים בגוף, אז הוא יוכל לשלוח אותנו לצילומים בשביל לבדוק האם אנחנו מתמודדים עם שבר, סדק או כל דבר אחר שיכול להשפיע עלינו בצורה כזו או אחרת.

במידה ומדובר בטיפול שדורש התייחסות ארוכת טווח, בפרט אם אנחנו צריכים לעבור תהליך שיקום בשביל לחזור ולהניע איבר מסוים בגוף בצורה סדירה, אזי שהרופא יפנה אותנו אל מכון פיזיותרפיה שם נוכל ליהנות מטיפול שיקום הכולל תרגילים מסוגים שונים.

במסגרת מכון פיזיותרפיה נוכל לעבור טיפולים הכוללים תרגילים שנבצע עם פיזיותרפיסט במקום, נוכל לעבור תרגילים שיתבצעו באמצעות מכשירים וכלים ושונים, וכן נוכל לקבל תוכנית טיפול לבית, כך שנוכל להתאמן גם בזממנו החופשי.

חשוב להדגיש, עבודה עם מכון פיזיותרפיה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול שלנו. בדיוק כמו טיפול אצל אורתופד, צילומים, בדיקות או חס וחלילה ניתוחים. סביר להניח שאם נצטרך לעבור ניתוח מסוים, אזי אחריו נצטרך לפנות אל מכון פיזיותרפיה לצורך תהליך שיקומי מתאים שיאפשר לנו לחזור ולהתנהל בצורה סדירה.

איך מתנהלים מבחינה בירוקרטית/כלכלית?

באופן עקרוני, אנחנו לא אמורים לשלם על התהליך, שכן חברת הביטוח או קופת חולים אמורות לעזור לנו בכך. אנחנו צריכים לברר מה הפוליסות שלנו מקנות ומה הדרישות של רופאים מומחים או כל גורם אחר שאנחנו פונים אליו.

חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים שעומדים לרשותנו, אם נידרש להגיש תביעה או כל דבר אחר, הרי שנוכל להיעזר בהם בשביל שנקבל החזר כספי בבוא העת. כך נחסוך מאיתנו כאב ראש מיותר.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email