מה ההבדל בין אופנועי כביש לאופנועי שטח?

תוכן עניינים

עבור לא מעט אנשים אשר אינם מבינים בתחום האופנועים, ייתכן כי רוב האופנועים יראו די אותו הדבר או לפחות די דומים זה לזה. אם יש לזה שני גלגלים, כידון, זה נוסע ועושה רעש, ככל הנראה מדובר על אופנוע. אולם, אם אתם מתחילים לחשוב על לרכוש אופנוע או לעשות רישיון לאופנוע, חשוב מאוד שתדעו שכמו בכל תחום, ישנם סוגים שונים של אופנועים הנבדלים זה מזה. אנשים אשר מתמצאים בתחום יוכלו להצביע על לא מעט הבדלים בין האופנועים השונים שניתן למצוא כיום ובמיוחד כאשר מדובר על אופנועים אשר מלכתחילה מייצרים אותם בהתאם למטרות שונות. אם אתם תוהים מהו ההבדל בין אופנוע כביש לבין אופנוע שטח ואיזה אופנוע יתאים לכם, כדאי מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

אבולוציית אופנועי השטח

אופנועי שטח הם אופנועים אשר התפתחו בצורה הדרגתית. כיום יש אופנועים אשר מותאמים בצורה מדויקת לייעוד שלהם. במהלך השנים הוסיפו פיצרים שונים למבנה של אופנועי השטח וכיום אנו יכולים למצוא אופנועי שטח מקצועיים אשר מותאמים בצורה מדויקת לקפיצות, לעבר מכשולים גבוהים, לבוץ ולעפר. אופנועי השטח מתאפיינים בגחון גבוה באופן יחסי מה שמאפשר להם לעבור מכשולים בצורה קלה יותר. מעבר לכך הם קלי משקל כך שהרכב יכול לתמרן בצורה מאוד נוחה את האופנוע בשטח. הצמיגים של אופנועי השטח מהווים למעשה מאפיין נוסף אשר באמצעותו ניתן לזהות בצורה מיידית כי לא מדובר על אופנוע כביש. אופנועי שטח מתאפיינים בצמיגים גדולים במיוחד, בעלי חריצים גדולים, חשופים ושיש להם אחיזה טובה ביותר בקרקע. אם אתם מחפשים אופנועי שטח, חשוב מאוד שתרכשו אותם מהמקום הטוב ביותר לרכישתם.

 אופנועי כביש- מה חשוב לדעת?

גם עולם אופנועי הכביש הוא עולם אשר מתחלק למספר תתי תחומים והמבינים בתחום יידעו להבדיל מיד באיזה מהם מדובר. אם אתם תוהים איזה אופנועי כביש קיימים, הנה כמה מהם:

ראשית כל אופנועי קאסטום. מדובר על אופנועים בעלי תנוחת ישיבה פתוחה ואחיזת ידיים רחבה. האופנועים הללו מתאפיינים בגוף מסיבי וחלקי מתכת נוצצים וחשופים. האופנועים הללו מוכרים בעיקר בזכות הרלי דוידסון שהם בין היצרנים האיכותיים והמוכרים ביותר בקטגוריה המדוברת.

שנית, ניתן למצוא את אופנועי הספורט. את האופנועים הללו ניתן לזהות על פי המבנה המכונס שלהם ועל פי החיפויים האירודינמיים אשר גורמים להם להראות בליסטיים במיוחד. מדובר על אופנועים אשר אמורים להאיץ במהירויות גבוהות בזמן קצר ועל כן תנוחת הישיבה שלהם גורמת לרוכב להיות רכון קדימה כאשר הראש שלו קרוב יחסית למגן הרוח. האופנועים הללו הם בעלי גחון נמוך באופן יחסי לאופנועי השטח והם מתאפיינים בצמיג אחורי עבה במיוחד שהמטרה שלו היא להעניק אחיזה מקסימלית בכביש בעת תאוצה.

עוד סוג של אופנועים הם אופנועי תיור. מדובר על אופנועים הרלוונטיים עבור נסיעות ארוכות ולרוב הם מרווחים ומסיבים במיוחד. אתם בוודאי מכירים אותם באופנועים גדולים אשר מכילים תאי מטען צדדיים אשר יכולים להכיל בהם לא מעט ציוד. ישנם אופנועי תיור בגדלים שונים אך חשוב לדעת שכמעט כולם מעניקים תנוחת ישיבה נוחה מאוד. יש להם צמיגים גדולים ולרוב הם מתאפיינים בנפחי מנוע גדולים של מעל ל750 סמ"ק.

 אופנועים משולבים

ישנה קטגוריה נוספת בעולם האופנועים והיא אופנועים משולבים. מדובר על אופנועי כביש משולבים אשר נוצרו כדי להעניק שילוב בין עולמות שונים. בין הנפוצים שבהם ניתן למצוא את האופנועים הדו שימושיים הרלוונטיים הן עבור הכביש והן עבור השטח או אופנועים אשר מכונים גם סטרייט פייטרים שמעניקים שילוב של ספורט וקאסטום.

כיצד תרכוש את האופנוע הנכון?

אם אתה מעוניין לרכוש אופנוע ואתה תוהה איזה אופנוע כדאי לך לרכוש ומאיזה סוג, ראשית כל כדאי שתגדיר תקציב עבור רכישת האופנוע ובהתאם לכך תהיה לך אפשרות לדעת האם אתה יכול לרכוש אופנוע יד ראשונה או שמא עליך לרכוש אופנוע יד שניה. אם מדובר על אופנוע יד ראשונה כדאי לרכוש אותו אצל אנשים שמבינים באופנועים ויכולים לסייע לך לבחור את האופנוע המדויק לך בהתאם לכל הצרכים העומדים על הפרק, בהתאם לסוג הרכיבה שאתה מחפש ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לקחת בחשבון. אם מדובר על אופנוע יד שניה, חשוב לרכוש אותו רק מאדם אמין ולוודא כי הוא תקין וכשיר לנסיעה וכי הוא מתאים לצרכים שלכם בצורה מדויקת.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email