התנהלות עם עובדים

תוכן עניינים

עובדים

העובדים הם ההון האנושי החשוב ביותר בכל חברה ומנהלי העסקים שמבינים זאת, מבצעים פעולות שונות ביום יום כדי ליצור יחסי אמון הדדיים בין העובדים לבין ההנהלה. ברוב המקרים העובדים אוהבים את מקום העבודה ואת התפקיד שלהם ולכן הם מבצעים אותו על הצד הטוב ביותר. ברור להם שהמהלכים שמבצע כל אחד מהעובדים יוצרים יחד את השלמות של הפעולות העסקיות אשר מקדמות את העסק. כיוון שהם בעלי מוטיבציה גבוהה ותחושת שייכות לעסק, הם מקדמים לאורך כל השנה את המהלכים הנדרשים.
מצד שני גם המעסיקים מבצעים פעולות שונות כדי להביע את ההערכה שלהם. זה מתבטא בשכר הולם, בתשלום כחוק עבור שעות נוספות, בהטבות שונות לעובד ולבני המשפחות שלו ועוד. עם זאת יש מצבים שבהם עובד מסוים החליט לעזוב את מקום העבודה משיקולים אישיים שלו. לעיתים זה בגלל מעבר דירה, או קבלת תפקיד בכיר יותר בחברה אחרת, לימודים ועוד. במקרים האלו המעבידים ברוב המקרים מבצעים את ההתחשבנות הכספית אשר כולל תשלום פיצויים לעובד שהתפטר על פי החוק. בכל החוזים האישיים שנחתמים בין העובדים למעבידים מופיע סעיף 13 ועל פיו המעסיק משלם את מלוא הזכויות לעובד, הן אם מדובר בפיטורין והן אם מדובר בהתפטרות.

התפטרות של עובדים

ברוב המקרים בעת התפטרות של עובדים, המעביד משלם את כל מה שמגיע להם, אך תמיד יש מקרים של מעסיקים שפועלים שלא כחוק ומסרבים לשלם את הפיצויים עקב סיבות כאלו ואחרות. העובדים עומדים בסיטואציות מביכות שהם צריכים להתחנן לקבל את כספם כשהחוק עומד לצידם. מדובר במצבים קשים שמדירים שינה מעיניהם של העובדים ולכן הם עושים כל מאמץ אפשרי כדי לשנות את הקביעה הזו.

התנהלות משפטית מול המעסיק

הם מתנהלים מול ההנהלה ומול הגורמים הרלוונטיים ואם מאמציהם לא נושאים פרי, אין להם ברירה אלא לפנות לעורך דין שמתמחה בנושא דיני עבודה כדי שיסייע להם. עו"ד זה בודק את הנושא מכל היבטיו ובהתאם למסקנות שלו, הוא עורך תחשיב של הסכום הכספי שאמור העובד לקבל. לאחר מכן הוא פונה בכתב באופן רשמי למעסיק, מפרט בפניו את השתלשלות העניינים ואת העובדה שקיימת חובה לשלם לעובד את מלוא הפיצויים על פי החוק. הוא מצרף את תחשיב הפיצויים לבדיקתו ומאפשר לו לשלם זאת תוך פרק זמן מסוים. אם המעסיק בוחר לא לשלם, מכין עורך הדין תביעה משפטית שכוללת את התחשיב, פיצוי על עוגמת הנפש וסעיפים רלוונטיים נוספים.

בית המשפט לעבודה

בית השפט לעבודה עמוס בתיקים רבים שמגישים עובדים נגד המעבידים. לכן המגמה של השופטים היא לקדם מהלכים של גישור בין הצדדים, כדי לקצר את התהליכים. יש מקרים שבהם הגישור מצליח ויש כאלה שלא.
בהתאם לנסיבות הספציפיות יחליט המגשר או השופט על הזכאות או אי הזכאות לקבלת הפיצויים ומה יהיה הסכום שייקבע.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email