מחיר השוק של נכס

תוכן עניינים

מחיר השוק 

בשנתיים האחרונות מחירי הנדל"ן בכל רחבי ישראל זינקו באופן מהותי ביותר והקפיצות המשמעותיות ביותר היו בערים השונות באזור המרכז ובמיוחד בעיר ללא הפסקה תל אביב. לכן כאשר בעל נכס מחליט למכור אותו עקב שיקולים אישיים שלו, קשה לו לאמוד את מחיר השוק של הנכס. באפן טבעי כל אדם מעוניין למכור את הרכוש שלו בסכום הגבוה ביותר שאפשרי ולכן הוא בוחן עם מכריו מה היו מחירי הדירות בגודל זהה שנמכרו לאחרונה בסביבת מגורים זו כדי להבין את המחירים. אך מדובר בפעולה שהיא אינה מדויקת ולכן אינה מומלצת, כיוון שבמקומות רבים בוצעו עסקאות במחירים שהם הרבה יותר גבוהים ממחיר השוק וזאת לאור הדרישה לרכישת נכס במיקום זה או אחר. 

הדרך המומלצת היא לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין כדי שיבצע דוח מפורט של מחיר השוק עבור הנכס הספציפי. הסיבה לכך היא שמומחה זה מכין דוח מפורט שכולל הרבה מאד נתונים על הנכס, הסביבה וגם על המחירים האמיתיים של עסקאות המכר שבוצעו לאחרונה. כאשר השמאי מסנכרן את כל הנתונים ומעביר את הדוח ללקוחות, הם מבינים ברוב המקרים שהמחיר שהם חשבו לבקש עבור הנכס שלהם היה זול משמעותית ממחיר השוק. כך בזכות הדוח המדויק של השמאי הם יודעים כמה לבקש בעת פרסום הנכס למכירה.

מחיר השוק של נכס בתל אביב 

על פי הדוח המפתיע מסתבר שיש כמה שכונות בתל אביב שהעסקאות שנחתמו בהן היו במחירים גבוהים ביותר כמו בנווה צדק, בשדרות רוטשילד ובאזורים נוספים רבים ברחבי העיר. בתחילת הדוח השמאי סוקר את העיר על כל היתרונות שלה ולאחר מכן הוא כותב את המידע האקוטי על סביבת המגורים. אם יש דרישה למגורים בשכונה זו, מה המצב הסוציואקונומי של התושבים, אילו רחובות הם המובילים ומהם היתרונות של הסביבה הזו, כמו לדוגמה מרכז מסחרי, שירותים קהילתיים, בית ספר מעולה ועוד. 

סקר על הדירה 

השלב הבא הוא סקירה מפורטת של הנכס עצמו. יש דירות שהן מעוצבות ומרשימות מאד ואילו בדירות אחרות לא בוצעה השקעה כלל, לא בתשתיות ולא בעיצוב ולכן מי שירצה לרכוש דירה יד שנייה יצטרך להביא בחשבון את העלויות של שיפוץ מאסיבי מהמסד עד הטפחות. השמאי מפרט את המיקום המדויק של הנכס, רחוב ומספר בית, קומה, גודל הדירה, כמה חדרי אמבטיה, מרפסות, גג, גינה או כל מידע נוסף. כמו כן מהו המצב הפיזי של הדירה ומהי רמת ההשקעה הנדרשת אם בכלל, או שזו דירה מוכנה מידית למגורים.

שווי הנכס 

בסופו של הדוח, יש מידע על מחיר השוק של הדירות שנמכרו בפועל, וזאת על פי הנתונים של משרד האוצר. 

על פי שקלול של כל הנתונים בתוספת מחירי העסקאות שבוצעו, קובע השמאי המיומן את ערך הנכס שיש לדרוש בעת המכירה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email