מה הן ההוצאות הנדרשות בעת פתיחת חנות?

תוכן עניינים

פתיחת חנות חדשה היא דבר מאתגר. לצד החגיגיות שבדבר, יש צורך לבצע הוצאות שונות ומגוונות שיאפשרו להפעיל את החנות בצורה סדירה כבר מיומה הראשון. חנות המשתייכת לרשת, יכולה לעמוד בהוצאות אלו ללא שום בעיה. אך בעל עסק הפותח חנות חדשה בפעם הראשונה, צריך להקפיד על כך יותר. בשביל שהוא יוכל לעמוד בהוצאות ולרכוש את כל מה שנדרש.

כשמבצעים חישוב של הוצאות ציוד לחנויות, נהוג לחלק בין שני סוגי הוצאות. סוג ראשון, הן עלויות הקמה. מדובר על הוצאה חד פעמית הנדרשת לצורך רכישת ציוד רלוונטי לפתיחת החנות. סוג שני, הן עלויות שוטפות. הכוונה היא לציוד שיהיה צורך לרכוש באופן שוטף, או לשדרג ציוד ישן. כאן הכוונה להוצאות שניתן לבצע תוך כדי ניהול העסק.

בדרך כלל, ההוצאות הראשוניות הן יותר משמעויות. הן מבחינת ההיקף והן מבחינת המשמעות. הציוד הראשוני הוא הרבה יותר משמעותי, גדול ויקר. עם הזמן, היקף ההוצאות על ציוד קטן באופן דרמטי. מה עוד, ככל שחולף הזמן, העסק מכניס כסף  ואז ההוצאות יוצאות ממנו. כשמבצעים רכישה לציוד בעת פתיחת חנות, ברוב המקרים בעל העסק יביא את הכסף מהבית או מהלוואות שהוא לקח לשם כך.

 

איזה ציוד רלוונטי לפתיחת חנות?

קטלוג ציוד לחנויות באופן טבעי, מתחלק בין פריטים בסיסיים שכל בעל חנות צריך לרכוש לבין פריטים רלוונטיים לסוג החנות. לכן, לפני שניגשים לרכוש פריט ציוד כזה או אחר, בעל החנות צריך לאפיין את הצרכים שלו, להכין רשימה של כל מה שעליו לקנות לשלב הפתיחה, ומה הוא יכול לדחות לשלבים מאוחרים יותר, כשהעסק יעבוד בצורה שוטפת, יהיו לו לקוחות והכנסות שיאפשרו לו לבצע הוצאות נוספות.

הנה רשימה של 5 פריטי ציוד שיש צורך להשקיע בהם לקראת פתיחת החנות:

קופה – אחד מפריטי הציוד הבסיסיים ביותר שכל חנות צריכה, היא קופה בלעדיה לא ניתן להפעיל את החנות. היא מאפשרת לבצע עסקאות, לשמור כסף, לבצע חישובים ועוד. כל בעל חנות צריך להחליט איזה סוג קופה הוא רוצה ומה רלוונטי עבורו.

מחשב – לצד קופה, חשוב שבית העסק יחזיק מחשב משלו, בעזרתו הוא יכול לנהל את העסק, להכין תוכניות עבודה ודברים נוספים. ביחד עם המחשב, עליו גם לקנות תוכנות מתאימות לניהול העסק.

מתקני תצוגה – בשביל שיהיה ניתן להניח את הפריטים המוצעים למכירה בצורה נוחה, מסודרת, זמינה ונגישה ללקוחות, יש לרכוש מתקני תצוגה מתאימים על פי סוג המוצרים ולהתקין אותם על פי מבנה ועיצוב החנות.

מוצרי פרסום ומקדמי מכירות– בשביל לקדם מכירות של מוצרים מסוימים בתוך החנות, חשוב שכבר משלב הפתיחה, יהיו מוצרי פרסום ומקדמי מכירות, שיאפשרו לשווק מוצרים מסוימים באופן משמעותי ובולט לעין.

שילוט –עוד פרט מאוד חיוני למכירות ופרסום, אך גם ליצירת סדר בחנות, הם שלטים שניתן להתקין במקומות שונים בתוך חלל החנות, על פי הסדר והעיצוב שלה.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email