אוהבים לפתוח שולחן? שולחנות השוק, זה כבר לא רק טרנד

תוכן עניינים

זה כבר לא טרנד עולה, זו אחת מדרכי ההגשה שהישראלים אוהבים כשהם מארחים אירוע בבית, בוילה ואף במקום סגור.  שולחן שוק, מכירים? מי לא אוהב לפתוח שולחן, אנחנו אוהבים לארח ולתת מכל טוב ושולחנות שוק מאופיינים בשפע, תרבות השפע משתלבת היטב עם התרבות שלנו. זו הסיבה שמרבית חברות הקייטרינג ושפים פרטיים מציעים זאת.

שולחנות שוק מאופיינים בשפע אוכל ססגוני שלכאורה זרוק על השולחן בבלאגן, אך הבלאגן לבדו לא מספיק, אחרי הכל אוכל צריך להיות מוגש בצורה פרזנטטיבית ומגרה ולכן צריך לסדר ולארגן את המנות בצורה צפופה ושופעת מצד אחד, אך נגישה ומאורגנת מצד שני. כמו בשוק, יש ערימה מאורגנת מאוד של ירקות וזה עושה חשק לקנות.

גם בתוך הטרנד חלו התפתחויות ודרישות מצד הקהל ואנשים מחפשים עיצוב או קונספט לשולחן. במיוחד באירועי ילדים ונוער.

ראיינו את צוות אתר טייבלינג שיספרו לנו קצת על התופעה, אתר טייבלינג מחבר בין שפים וחברות קייטרינג ללקוחות שמחפשים לארח ולהציג את האוכל באופן ססגוני כמו בשולחנות שוק או קייטרינג מוקפד מעוצב והכי חשוב טעים.

אז ספרו על תופעת שולחנות השוק

"שולחנות השוק נפוצים מאוד בחו"ל ובעיקר באירופה, שם קוראים לזה שולחנות מרעה "grazing table" והם ככל הנראה שריד היסטורי עוד מתקופת הרומאים בהם היו עורכים משתה ומעמיסים את השולחנות בשפע של אוכל לתפארת האימפריה. טרנדים תמיד חזורים וכל תרבות אופנתית שחוזרת, החידוש שלה הוא על בסיס משהו שכבר שהיה. צורת ההגשה של לחטוף ולנשנש מוכרת לנו בצורה מחודשת דרך שירותי קייטרינג כפי שהם מוכרים לנו היום. האופנה חוזרת, גם באירופה. אפשר לומר שלארץ היא הגיעה פחות או יותר בתקופה הקורונה כשאירועים עברו לתוך הבית".

שולחנות שוק מציעים למעשה כל תפריט אפשרי, זה יכול להיות שולחנות בקונספט מסויים או מה שנקרא פריסטייל, חלבי, בשרי, מטוגנים, המבוגרים ומאכלים מקומיים כמו פלאפל ועראייס. אין גבול לורסטיליות ששולחן שוק יכול להציע. אחרי הכל מי לא אוהב להגיע אל שולחן ופשוט לנשנש.

שולחן שוק חלבי

באילו אירועים אנשים מחפשים לשלב שולחן שוק?

למרבה ההפתעה או שלא, כמעט בכל אירוע זו יכולה להיות יום הולדת כיתתית, גיל מצווה, מסיבת רווקות, חינה, גיוס ושחרור וגם כדוכן שהוא חלק מבופה באירוע חתונה.

איך זה עובד?

יש בגדול שתי אפשרויות עיקריות וזה משתנה בהתאם לצרכים ולדרישה של בעל האירוע. יש אירועים "מתגלגלים" כלומר האוכל מוזרם ומתחדש אל השולחן לאורך כל הערב, או הגשה חד פעמית. בהגשה חד פעמית מגיע השף לבד או צוות כשעתיים שלוש לפני האירוע, מסדר ומעצב את השולחן ומכין את האוכל במקום. לכל אחד מהשיטות יש גם תמחור שונה.

כמה זה עולה?

המחיר כמובן משתנה בהתאם לתפריט ולכמות הסועדים, מאוד חשוב לעבוד עם שפים שעובדים עם חומרי גלם טריים ויש להם ביקורות חיוביות. ניתן לומר שטווח המחירים יכול להתחיל מ 80 שח ל200 שח לסועד ומעלה כתלות במשתנים של כמות סועדים, סגנון האוכל וכאמור בערב מתגלגל המחיר יהיה יקר יותר.

למידע נוסף על שולחנות שוק בקרו: https://tabling.co.il/market-table/

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email