איך לערוך הליך גירושין בעיר תל אביב בצורה מהירה, יפה ומכבדת?

תוכן עניינים

תהליך הגירושין אף פעם אינו נעים ומשרה רוגע. בסופו של דבר, משפחה מתפרקת ורכיביה, בוודאי אם יש ביניהם ילדים, נכנסים לתקופה של חוסר ודאות וחששות. זהו זמן בו העצבים והרגשות חשופים, חוסר הידיעה על מה שעומד לקרות בהמשך החיים, גובה את מחירו וכל היציבות מתערערת.

אנחנו שומעים על עוד ועוד זוגות שמתגרשים. לרוב אנו מהנהנים בידענות או בצער ותוהים מרחוק על כל מה שצופן העתיד לבני הזוג והילדים. בפועל, אולי יותר משנדמה לנו, קיים סיכוי לא מבוטל, שגם אנחנו נעבור תהליך דומה.

תל אביב, המניפה את דגל החופש והליברליות, אולי מסמלת את שבריריות חיי הנישואין. זו לא רק סטיגמה. הדברים מגובים במספרים. היא המובילה במספר הזוגות הגרים בה שבוחרים להתגרש. איננו אומרים להחזיק בכח בנישואין ואיננו מטיפים מוסר. לעיתים נכון להיפרד, לטובת כולם. רק חשוב לנו להציע להתגרש בכבוד ולעשות זאת בדרכי שלום. אם זוהי בחירתכם, עורך דין העוסק בגירושין יכול לסייע.

מרכיבי המחלוקת האפשריים בהליך גירושין

על הקושי הרגשי, כבר הרחבנו בפסקה הקודמת אבל במקביל אליו, ישנן מורכבויות רבות וגדולות הנעות על הציר הפיננסי והמשפטי. סוגיות כמו משמורת משותפת, הסדרי ראייה ושהייה של הילדים, חלוקת רכוש משותף, דין הזכויות והחובות הפיננסיים, גובה דמי המזונות ועוד ועוד נקודות המזמנות לנו פתח לריב ומחלוקת.

מתוך הנחה שרובנו נרצה הליך גירושין נעים ועל מי מנוחות ככל האפשר, עורך דין יכול לסייע לנו במיטוב של התהליך. לפרק מוקשים שאף אחד לא רוצה לדרוך עליהם. הרשת מלאה מידע אודות גירושין, נקודות, עקרונות, מקרים ותגובות, שהתנהלות נכונה מולם – שווה זהב.

ככל שנזהה את הבעיות הרלוונטיות ונטפל בהן עוד קודם שנגיע להתנצחות בין כותלי בית המשפט, הדבר ייטב לכולם (שוב, במיוחד אם יש ברקע ילדים) וזה נכון להליך גירושין בעיר תל אביב כמו בכל מקום אחר.

הליך גירושין מהיר, נעים ומכבד

כאשר בני זוג מחליטים על הפרדת כוחות ופתיחת הליך גירושין, עליהם לפנות אל בית הדין הרבני, האמון מבחינה חוקית על הטיפול בנושא. עליהם לפתוח שם תיק ולנהל את כל הכרוך בתהליך. באופן עקרוני, גם בשל רצונו של הממסד הרבני להמעיט בגירושין, זה תהליך שיכול לקחת זמן ארוך.

כל זאת כמובן אם בני הזוג מסתדרים. אם מתגלעים מחלוקות וריבים, בעיקר סביב עניינים כספיים ומשפטיים, רבים יפנו לערכאות שיפוטיות. הליך שכזה, בטח ובטח אם הדיון יהיה סוער, עלול לקחת זמן רב מאוד. לכן, אם חפצה נפשכם בהליך זריז יותר ונעים יותר, אולי כדאי לבחור בדרך של הגעה להסכמות.

להסכמים ופשרות אלו יכולים להיות פנים רבות: החל מפתיחת הליך גישור, עבור בהדברות, הסכמי גירושין שיהיו מקובלים על שני הצדדים ועוד. גם בית המשפט מעודד מהלכים מעין אלו, מתוך מטרה לחסוך בזמנו היקר ולהימנע מדיונים בלתי סופיים וקשים לכל הצדדים.

כיצד עורך דין לענייני גירושין יכול לסייע בתהליך?

עורך הדין יכול לסייע גם בתהליך הגישור וגם ביצירת הפלטפורמה של הסכם הגירושין. זוהי מלאכה מורכבת, שכן יש פה שני צדדים ניצים וכל אחד מושך לכיוונו. עורך הדין צריך להיות ניטרלי ולהביא תוצאה שתתקבל בעין יפה על ידי שני הצדדים.

יש חשיבות לניסיונו של עורך הדין, שכן אז, הוא יכול לחשוב על בעיות וקשיים אפשריים, גם כאלו שקשה לחזות ולנסח סעיפים, שימנעו אותם. עורך הדין גם ישמש כתובת למקרה של מחלוקת עתידית לגבי סעיף זה או אחר בהסכם וכן יוכל לייצג ולקדם את ההסכם מול בית המשפט.

הדברים נכונים כמובן לעורך דין אחד, שנבחר בהסכמה על ידי שני הצדדים. גם אם התקשיתם למצוא עורך דין אובייקטיבי, שיהיה מקובל על הצדדים, ניתן שכל אחד מהם יביא את עורך הדין שלו, ואלו הנבחרים, ידונו ביניהם בצורה שקולה ורגועה יותר, עד למציאת הפתרונות וההסכמות.

divorce

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email