בריכה ללא היתר בנייה

תוכן עניינים

לא מעט אנשים מעוניינים להתקין בריכה ביתית, אך מוותרים על הרעיון מכיוון שהם  בטוחים כי תהליך התקנת בריכה הוא תהליך ארוך, מסורבל ויקר ומעבר לכך, הם בטוחים כי תהליך הקמת בריכה דורש היתר בנייה. חשוב מאוד לדעת כי כיום ניתן להקים בריכה ללא היתר בניה. אולם, מדובר על בריכות מסוג ספציפי, אך הבריכות הללו יכולות להיות אטרקטיביות ואיכותיות לא פחות מבריכות אשר דורשות היתר בניה. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות בריכה ללא היתר בניה לעומת בריכה הדורשת היתר בניה.

האם ניתן להקים בריכה ללא היתר בניה?

אם בעבר, הקמת בריכת בטון הייתה דבר מורכב אשר דרש גם אחרי השלמת הבירוקרטיה הנדרשת מעורבות של מספר אנשי מקצוע שיצרו כמויות בלתי נסבלות של רעש ואבק סמוך לביתכם, הרי שכיום ניתן לבחור בבריכה מסוג אחר וליהנות מאיכות חיים בזמן ההתקנה, התקנה מהירה וכן, מבריכה שלא דורשת היתר בניה. בריכות בטון אשר דורשות תהליך חפירה באדמה, ידרשו לרוב קבלת היתר בניה עוד טרם מקימים את הבריכה בפועל, מהועדה הרלוונטית העוסקת בתחום היתרי בנייה. יש להגיש לוועדה זאת את התוכניות להקמת הבריכה ומסמכים רלוונטיים נוספים על מנת שהוועדה תבחן אותם ותחליט האם להעניק היתר בנייה או לא. כיום, כדי להקים בריכה בבית כבר אין צורך לחפור באדמה או לערב בטון וניתן לרכוש בריכת עילית שמגיעה מוכנה כך שכל מה שנותר זה פשוט להציב אותה על קרקע ישרה. אם בריכת עילית עשויה מבטון לרוב יהיה צורך בהיתר בנייה גם עבורה, אך מרבית הבריכות מסוג זה העשויות מפיברגלס אינן דורשות היתר בניה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לברר מול הרשות המקומית במקום המגורים שלכם, האם יש צורך בקבלת היתר בניה גם לבריכת עילית מסוגים שונים ולפעול בהתאם לכך.

כיצד יש להוציא היתר בניה לבריכה?

בתהליך הוצאת היתר בניה לבריכה, מעורבים אנשי מקצוע שונים. בשלב הראשון יש לבחור באדריכל אשר מתמחה בהוצאת היתרי בניה באזור המגורים שלכם שיבנה את התוכניות הדרושות להגשה לרשות המקומית. לאחר בניית התוכניות, יש צורך לערב מהנדס לצורך התאמת הבריכה לדרישות החוק. חשוב לדעת כי לאחר בניית התוכניות יהיה צורך לבחור במהנדס אשר יתאים את הבריכה לדרישות החוק. לכל רשות יש דרישות שונות הנוגעות למאפייני הבריכה ועל כן חשוב מאוד להתעדכן בדרישות המקובלות ברשות המקומית שבה אתם מתגוררים. אם תהליך הקמת הבריכה בביתכם דורש על פי החוק הוצאת היתר בנייה, בהחלט לא כדאי להתחמק מהוצאת ההיתר המדובר שכן, לא פעם שכנים שרואים את הבריכה יכולים לדווח לרשויות וכאשר הם יבואו לבדוק את העניין וייווכחו לדעת כי לבריכה אין היתר בניה, האדם יכול לקבל עונשים שונים לרבות קנסות משמעותיים מאוד ועוד. הקמת בריכה ללא היתר בניה, יכולה לעלות לכם ביוקר.

איזה אנשי מקצוע נדרשים כדי להקים בריכה בצורה תקינה?

ראשית כל יש צורך כאמור להיעזר באדריכל אשר מתמחה בתכנון והקמה של בריכות שחייה בבתים פרטיים. אדריכל זה יעניק לכם ליווי וייעוץ לאורך כל הדרך לרבות סיוע בהגשת אישורים רלוונטיים לצורך קבלת היתר. בעל מקצוע נוסף שיש צורך בו הוא מודד. כחלק מהדרישות של הרשות יש צורך למדוד את שטח הגינה לצורך הגדרת מידות מדויקות וקבלת היתר בניה, איש מקצוע נוסף שנדרש הוא קונסטרוקטור שתפקידו הוא לתכנן את עובי הקירות והרצפה וכן לבחור את החומרים שמהם תהיה עשויה הבריכה שלכם. אנשי מקצוע נוספים שיהיו מעורבים בתכנון של הבריכה יהיו חשמלאים, טייחים, רצפים, מעצבי גינות, מהנדס, אינסטלציה, יועץ בידוד אקוסטי, יועץ איטום, חשמלאי ועוד.

למידע נוסף על בריכות שחייה היכנסו

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email