זהות דיגיטלית ועכשיו גם במטהוורס – און יבין מסביר על חשיבות הזהות הדיגיטלית

תוכן עניינים

כמעט כל מי שפועל כיום ברשת, בין אם אדם פרטי ובין אם תאגיד או עסק, הינו בעל זהות דיגיטלית. חשבו על זה כך: יש לכם פרופיל ברשת חברתית אחת לפחות? הגבתם פעם בפורום או שאתם פעילים בקהילה של גיימרים, אספנים, חובבי קולנוע או כל דבר אחר? סך הייצוגים הדיגיטליים הללו, מבהיר און יבין, הוא בעצם הזהות הדיגיטלית שלכם. אנשים שלא מכירים אתכם במציאות, יכולים ללמוד להכיר אתכם די לעומק, על סמך הזהות הזאת. אבל כעת, כאשר המטהוורס כבר נמצאת מעבר לפינה, הזהות הדיגיטלית של כולנו צפויה להתרחב. למעשה, יש הרואים בכך פתח של עידן חדש. עידן שיאתגר לעומק את תפיסת הזהות האנושית.

זהות דיגיטלית – אוואטר זה לא רק סרט

אם צפיתם או לפחות שמעתם על הלהיט הוותיק ושובר הקופות אוואטר, חשבו על מה הוא עצם מדבר. הסרט, שבקרוב יזכה להמשכון, מאפשר לאנשים בשר ודם לקבל ייצוג של חייזרים, על פני כוכב לכת זר ולעיתים מאיים. עכשיו, מסביר און יבין, חשבו על האינטרנט כחלל חסר גבולות ועל אפשרות שלכם לשוטט בפנים, כאשר אתם לובשים זהות של אוואטר. זהו למעשה הייצוג שלכם, הזהות שלכם, בתוך עולם של מציאות מדומה. זוהי הנוכחות האפשרית שלכם, די בקרוב, בתוך המטהוורס – יקום העל הדיגיטלי שמהווה השלב הבא בהתפתחות האינטרנט כרשת תקשורת, מידע, פנאי, בידור וחברה.

און יבין מסביר על מהפך בתפיסת הזהות הדיגיטלית

כמעט בכל תרבות יש לפחות יום אחד בשנה שבו מקובל או אפילו מצופה מאנשים להתחפש. הרעיון של פורים או הלואין או פסטיבל המסכות של וונציה, הוא שבתוכנו ישנה זהות נוספת. זהות שביום יום לא יכולה לצאת החוצה. כעת לראשונה, צפויה לפרוץ טכנולוגיה שתוסיף רובד ואף מהפך בתפיסת הזהות.

במטהוורס, אומר און יבין, נוכל ללא חשש לחבוש כובעים ולהחליף זהויות כרצוי לנו. אבל צופים שאנשים לא ירצו להחליף כל יום זהות, למשהו חדש. ככל הנראה, לכל אחד יהיה לפחות אווטאר ראשי אחד, שיוכל לשמש בפעילויות מסוימות. למשל זהות קבועה שתשמש במשחקי רשת מסוגים שונים.

בנוסף לזהויות רבות שכל אחד מאיתנו נושא בהזדמנויות שונות (אדם שהוא הורה בבית, מהנדס בעבודה, חובב טניס במגרש וכו'), בקרוב יחל עידן חדש. בקרוב נוכל להקים לעצמו זהות דיגיטלית רבת שכבות ועתירת ניואנסים. והמהפך נשען על זה שהזהות הזאת יכולה להיות אנושית או זרה. הזהות הדיגיטלית הזאת תוכל להיות מאותו הג'נדר או מג'נדר אחר. הזהות הזאת יכולה להיות מנותקת מכל לאום, מנותקת משפה או מחוברת לזהות או לייצוג רצוי, מהעולם הפיזי. הזהות הזאת תוכל להישמר כסוג של נכס אישי, על ידי רשת הבלוקציין המורכבת ממטבעות קריפטוגרפיים ומ-NFT.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email