איך עובד גישור גירושין בתל אביב?

תוכן עניינים

אין באמת דרך להמתיק את הליך הגירושין, גם באמצעות גישור. המטרה העיקרית של גישור גירושין בתל אביב היא למנוע מלחמות אגרסיביות מול מערכת המשפט, משפטים שיכולים להזיק לשני בני הזוג, ליצור מתחים עם הורה הילד שלכם איתו אתם "תאלצו" לשמור על קשר באופן כזה או אחר לטובת הילד, לפחות עד הגיעו לגיל 18. אז איך עובד גישור גירושין ומי מלווה אתכם בתהליך?

 

מהו גישור גירושין והאם הוא באמת תורם לתהליך?

גישור גירושין בתל אביב הוא במטרה לפתור סכסוכים בין בני זוג, סכסוכים בהקשר למשמורת, מזונות, נכסים, רכוש וקשיים המלווים את הזוג בזמן הפרידה. המטרה העיקרית של בני הזוג, הילדים והמגשר הוא לעבור את התהליך הזה בצורה מכובדת והוגנת. הנזקים בהליך גירושין הם לאו דווקא רק כלכליים, אלא גם רגשיים. השינוי הדרסטי באורח החיים של בני הזוג משתנה מקצה לקצה. תהליך הגישור אינו זהה לתהליך גישור אחר, כל זוג מקבל גישה אחרת בהתאם להכרות מול המגשר ובהתאם לחוק. על המגשר לחקור את העבר ואת כל הסוגיות בהן דנים בני הזוג, ליישב מחלוקות באמצעות פשרות הוגנות ולבנות תוכנית פעולה מדויקת כדי שבני הזוג יעברו את התהליך בצורה מכובדת, ללא כפייה משפטית.

 

הדגש שמלווה את המגשר ואת בני הזוג הוא דגש על תקשורת בין אישית של בני הזוג, לכל אחד יש מטענים וחסמים עקב התהליך ועקב משקעים מן העבר. המגשר צריך להקל על התקשורת בין הצדדים כדי שכל אחד יוכל לשמור על האינטרס שלו מצד אחד, ומצד שני גם להבין את הצד השני – רק ככה ניתן יהיה להגיע להסכם הדדי ולעבור את תהליך הגירושין בשלום. התהליך מתאים לזוגות שלא מצליחים להגיע להסכמה משותפת, או זוגות שמחפשים בעל מקצוע ניטרלי שילווה אותם בתהליך במקום להמתין למשפטים שם כולם מפסידים לטווח הרחוק. המגשר מכיר את שני הצדדים, אך טובת הילד היא לא פחות חשובה מהאינטרס האישי של כל הורה. המגשר נעזר בטכניקות שונות בשביל לפתור אי הסכמות ולהביא את בני הזוג לנקודת התחלה בה כל אחד שלם להתחיל פרק חדש בחייו. 

 

מי הצוות שמלווה אתכם? 

יישוב סכסוכים בין זוג גרוש הינה מטלה לא פשוטה בכלל, ולכן חייב לבחור בבעל מקצוע עם ניסיון בתחום ועם הכשרה מקצועית. המגשר אינו זה שמקבל החלטות, אלא שם את כל הקלפים על השולחן, הוא מעין פסיכולוג ומנחה עבור בני הזוג כדי להגיע להסכמה הדדית. עם זאת, במקומות מקצועיים כן יש למגשר השכלה משפטית (עורך דין), והוא בעל ניסיון בגישור ויישוב מחלוקות. כאשר המגשר הוא בעל השכלה משפטית הוא יוכל להעניק ערך מוסף – הידע סביב השלכות תהליך הגירושין. בשביל לצלוח את התהליך שני הצדדים חייבים לבוא במטרה לצאת מהגישור עם סיפוק.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email