מערכת מיזוג VRF – כל היתרונות כבר כאן

תוכן עניינים

בתחום מיזוג האוויר יש כמה מושגים שכדאי מאוד להכיר, בוודאי עבור מי ששוקל רכישה קרובה. מערכת מיזוג VRF הוא אחד המושגים האלו. אספנו את כל היתרונות שכדאי להכיר

נועם מבאר שבע הוא בעל עסק משפחתי, שרוצה לדאוג לרווחת העובדים אבל בה בעת מאס בחשבונות חשמל עצומים בחורף ובקיץ. "אני אוהב לפנק את העובדים שלי, שחלק מהם הם בני משפחה", אומר נועם. "אני לא רוצה להגביל את העובדים בשעות הפעלת המזגן, אבל מצד שני נמאס לי לשלם סכומים מטורפים על חשמל. חבר סיפר לי על מערכת מיזוג VRF והאמת היא שבזכותו הכרתי את הנושא ואפילו בחרתי להתקין מערכת כזו אצלי בעסק".

בעלי עסקים וגם צרכנים פרטיים לא מכירים את האפשרות של מזגן VRF. על כן אספנו את כל היתרונות של מערכות אלו (ויש רבים מהם):

  • מה זה VRF?

VRF אלו בעצם ראשי תיבות של Variant Refrigerant Flow, או בעברית – נפח קירור משתנה. היתרון האדיר שיש במערכות מיזוג מסוג זה הוא שבכל חלל ניתן לתכנת טמפרטורה שונה. בדרך הזו אפשר שכל העובדים או בני הבית יהיו מרוצים מהטמפרטורה, פשוט כי מדובר בטמפרטורה אחרת בכל אחד מהחללים.

  • איזה יתרונות נוספים יש במערכת VRF?

למערכת זו יש מספר רב של יתרונות, מעבר לעובדה שהטמפרטורה משתנה בין החללים:

  • עיצוב – בניגוד למערכות מיזוג אוויר ישנו, המערכות החדשות מעוצבות באופן כזה שלא פוגם בקו העיצובי הכללי, אלא ממשיך אותו ומשתלב בחלל.
  • הוספת יחידות מיזוג נוספות – במידת הצורך, ניתן להוסיף יחידות חדשות מבלי להידרש לפירוק והתקנה מורכבים. מכאן שגם עלויות יחידת המיזוג החדשה הן מינוריות.
  • אמינות – מערכות מסוג זה יכולות לשמש אתכם שנים ארוכות. הסיבה היא שהמנוע מותאם באופן מיטבי לדרישות הטמפרטורה בישראל, כך שגם בימים חמים או קרים במיוחד, הוא מסוגל לייצר תפוקת אנרגיה כמעט בלי מאמץ.
  • עלויות תחזוקה שוטפת – כיוון שמדובר במערכות אמינות מאוד, התחזוקה השוטפת שלהן היא שולית ביותר. זאת בהנחה, כמובן, שמקפידים על הוראות היצרן ועושים במערכת מיזוג האוויר שימוש נכון.
  • הפעלה שקטה – המערכות החדשות פועלות בצורה שקטה באופן מיוחד. לצד היתרון האדיר שיש בעניין, יש בו גם חיסרון – מרוב שלא שומעים שהמערכת פועלת, צריך לזכור לכבות אותה. היא הרי לא מרעישה בכלל.
  • אנרגיה ירוקה – יתרון נוסף הוא דירוג אנרגטי נמוך. משמעות הדברים היא שהפעלת מערכת המיזוג לא צורכת אנרגיה מרובה, לכן לא פולטת מזהמים רבים ומאפשרת שמירה על איכות הסביבה.

"אחרי ששומעים את כל היתרונות האלו", אומר נועם, "קל לקבל את ההחלטה פשוט ללכת על זה ולרכוש מערכת מיזוג חדישה. מהרגע הראשון אחרי ההתקנה בעצם מתחילים לחסוך".

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email