שורשים בצינור – מה זה אומר?

תוכן עניינים

צנרת ביתית מכל סוג שהיא, בין אם היא צנרת שאמורה לשרת את הכיורים במטבח ובשירותים, מקלחת או צנרת ביוב, מורכבת מצינורות שמחוברים אחד לשני מתוך המבנה החוצה. המטרה היא שאנחנו נוכל להעביר דרך הצינורות מים, פסולת או חומרים אחרים, בהתאם למה שהצינורות יכולים להכיל, בצורה חופשית וזמינה.

כל דבר שיגרום לסתימה בצינור יביא למצב בו לא נוכל להמשיך להשתמש בצנרת עד אשר נטפל בבעיה. במקרה של צינורות מטבח או מקלחת, מדובר לרוב על חתיכות מזון, שמנים, חתיכות סבון ושערות (בהתאמה). במקרה של צינורות ביוב, הרי שמדובר על גלילי נייר טואלט, מוצרי היגיינה, מגבונים לחים, וכל דבר אחר שהוא גדול מספיק בשביל לסתום את הצנרת והמים לא יכולים לפורר אותו בצורה נכונה. לכן זה יכול להשפיע על היכולת שלנו להשתמש בצנרת.

דוגמא טובה לכך היא הצטברות של שורשים בצינור. מדובר על גורם חיצוני שחודר אל תוך הצינור ויוצר סבך אשר מונע אפשרות להעביר פסולת, מים וחומרים אחרים עד אשר אנחנו נדע כיצד להסיר את השורשים ולפתוח את הדרך בצינור.

הצטברות של שורשים בצינור היא לא תופעה נדירה, למרות שהיא לא חייבת להתרחש בכל צנרת והיא לא מתרחשת כל הזמן. בדרך כלל בעיה זו מתרחשת כאשר מדובר על צנרת המותקנת קרוב לעצים ושיחים. אז השורשים מתפרשים לכיוונה ולאט לאט חודרים פנימה את הצינורות השונים.

 

למה זה קורה?

הצטברות של שורשים בצינור של הצנרת יכול לקרות מכמה סיבות:

ראשית, השורשים זקוקים למקור מים והצנרת היא המקור הזמין ביותר עבורם. לכן סביר להניח שאנחנו נראה מקרים כאלה באזורים בהם יש כמות משקעים נמוכה, ביחס למקומות אחרים.

שנית, זה קורה בין היתר בגלל שהצנרת איננה חזקה מספיק, איננה עמידה, לרוב היא ישנה ויש לה סדקים ובלאי. במקרים כאלה, הרבה יותר קל לחדור אותה מבחוץ.

שלישית, הצטברות של שורשים בצינור אפשרית אם לא דואגים לשמור על הצנרת נקייה, חלקה, ופתוחה. יש לדאוג שהאזור כולו יהיה כך בשביל שהשורשים לא יתפתחו לכיוון הצנרת.

 

מה עושים במקרה כזה?

בשביל לטפל בבעיה יש להזמין איש מקצוע שידע לאבחן אותה ואז לדעת כיצד לטפל בה. חשוב שהטיפול ייעשה כמה שיותר מוקדם, בשביל שלא יווצר מצב שיצטברו עוד ועוד שורשים בתוך הצנרת, וגרוע מכך, תצטבר פסולת אשר תמנע מעבר ותיווצר סתימה משמעותית.

איש מקצוע ידע היכן נוצרה הבעיה וכיצד להסיר את השורשים, מבלי לפגוע בצנרת וביכולת של העץ להמשיך ולגדול במקומות אחרים. במידת הצורך הוא גם יחליף חלקים מהצינור ואם יהיה צורך יתקין צנרת חלופית כך שיהיה ניתן להשתמש בה במקום זו המותקנת במבנה. כך יהיה אפשר לחזור ולהשתמש בצנרת בצורה חלקה מבלי להתמודד עם סתימות שונות.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email