טיפים לחיים מאושרים בפנסיה

תוכן עניינים

אתם עובדים קשה כל החיים, וחולמים על הרגע שבו תצאו לפנסיה ותוכלו ליהנות מפירות עמלכם. האם אתם כבר יודעים כיצד תבלו את ימיכם בפנסיה? יש לנו כמה טיפים, שיעזרו לכם לזהות ולתעדף את הדברים שהכי מרגש אתכם לעשות, תוך כדי שאתם שומרים על רמות גבוהות של אושר ובריאות בשנים הבאות.

תוודאו שאתם מוכנים כלכלית לפנסיה

לפני הכל, חיוני לוודא שכל התוכניות שעשיתם ועוד תעשו לפנסיה הן מציאותיות מבחינה כלכלית. אם לא חסכתם מספיק כסף לפרישה, יש הלוואות לכל מטרה וכלים פיננסיים ייעודיים לפנסיונרים, אשר זמינים בדרך כלל החל מגיל 60 בתנאים מסוימים.

תדברו עם בן/ת הזוג שלכם

אם אתם מתקרבים לגיל הפרישה שלכם, ויש לכם בן או בת זוג שיפרשו במקביל, עוד בפער של שנים ספורות מכם, חשוב שתנהלו שיחה כנה על מה שניכם רוצים מהפנסיה שלכם. פרישה יכולה להיות בעלת משמעות שונה מאוד עבורם אנשים שונים – חלקם עשויים לרצות להעביר את מרבית הזמן עם הנכדים, בעוד אחרים מעדיפים ללמוד מיומנות חדשה, לטייל הרבה או לנוח כמה שיותר.

אין תשובה נכונה לאורח חיים פנסיוני נהדר, אבל זה קריטי לוודא שחלק מהמטרות שלכם חופפות, או שלכל הפחות תצליחו להגשים את החלומות של שניכם באותה המידה.

תחזקו קשרים משמעותיים ותיבנו קשרים חדשים

בחיי הפנסיה, מומלץ לשמור על קשרים חברתיים וגם לבנות חדשים. כאשר אתם מפסיקים להגיע למשרד בכל יום, קשה יותר לשמור על קשר עם החברים מהעבודה, לכן חשוב למצוא אנשים איתם אתם יכולים לדבר ולבלות ביומיום. אלה יכולים להיות הילדים והנכדים שלכם, בני משפחה אחרים או חברים עם תחומי עניין משותפים.

כדי להישאר חברותיים, אתם לא צריכים להיות פעילים באופן מוגזם. אפילו ארוחת ערב עם חברים פעם בשבוע ושיחות בטלפון או בווידאו מספיקות.

תקדישו זמן לפעילות גופנית

לצד פעילות חברתית, אין ספק שכדי להישאר מאושרים ובריאים, אתם צריכים למצוא גם זמן ומוטיבציה לפעילות גופנית. כדי לשמור על כושר אתם לא חייבים להתאמן בצורה מקצועית, אבל אתם מוכרחים לפחות לבצע הליכות או אירובי.

אתם יכולים להירשם לחוגים (כמו יוגה), שיעזרו לכם להיות פעילים ובמקביל להכיר אנשים חדשים.

אף פעם אל תפסיקו ללמוד

זה שאתם בפנסיה, לא אומר שאתם כבר יודעים כל מה שאתם צריכים. עיסוק בהיבטים חדשים של החיים יכול להיות דרך מצוינת לתבל את החיים.

אתם יכולים להירשם לקורסים מעניינים, ללמוד על נושאים שתמיד סיקרנו אתכם, ללמוד שפות חדשות או לאמץ לעצמכם תחביב חדש. למשל: צילום, קריאה, ספורט חדש וכו'.

לסיכום

יש לכם הוצאות לא צפויות או מטרות חדשות בפנסיה? הלוואות לכל מטרה עשויות לעזור לכם להגשים את כל החלומות. תערכו מחקר שוק מקיף להשגת התנאים הטובים והמשתלמים ביותר.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email