על חקלאות, התיישבות וגוש 3865 – ככה נראות השקעות משתלמות

תוכן עניינים

בעולם של ימינו, עם כמויות המידע שאנחנו קולטים כל יום, קשה למשקיע הפרטי לסנן את 

העיקר.
יש לא מעט הזדמנויות השקעה: בנדל״ן, במסחר, בסטארטאפ ועוד – וקשה להבין מתוך ההזדמנויות הללו מהי ההזדמנות בעלת פוטנציאל הרווח היציב והמבטיח ביותר. אנחנו כאן כדי לעזור לכם, ולהזכיר לכם למה דווקא רכישת קרקע חקלאית (כמו בגוש 3865) היא ההשקעה הנכונה בשבילכם. 

 

המציאות הכלכלית של ימינו מבוססת, באופן ברור למדי, על השקעה ורווח. השקעה של זמן, כמו במקום עבודה למשל, אל מול הרווח של השכר בעבורה היא הדוגמה הברורה ביותר של מודל ההשקעה והרווח הזה עליו אנחנו מתבססים. הציפייה ברורה – על הזמן והמשאבים שאנחנו משקיעים בפרויקט מסוים אנחנו מצפים לקבל רווח ראוי, זה עד כדי כך פשוט. 

 

אז למה אנחנו מדברים על קרקע חקלאית כהשקעה חכמה? מפני שבאמצעות השקעה מינימלית, יחסית, יש הזדמנות לרווח שעולה פי כמה וכמה על ההשקעה. כדי להבין את תהליך ההשקעה המשתלם הזה אנחנו צריכים להבין קודם לכן מה המשמעות של קרקע חקלאית במדינת ישראל, את תהליכי ההפשרה של קרקע חקלאיתואיך אנחנו יכולים לנצל זאת לטובתנו. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, ואנחנו ניקח את גוש 3865 כדוגמה מובהקת להשקעה חכמה כזאת. אז בואו נתחיל. 

 

גוש 3865 – קרקע חקלאית.

תכנית מתאר היא הדבר הראשון שצריך לדבר עליו. זוהי תכנית שחלה על מקרקעין וכוללת בין היתר התייחסות לתיחום של שטחים, הוראות בנייה ומאפיינים נוספים של התכנון

 

 

תכניות המתאר קובעות בין היתר את ייעודי הקרקע של כל אזור, ביניהם קרקע חקלאית. קרקע חקלאית כמו גוש 3865 מגלמת בתוכה הזדמנויות ופוטנציאל רווח גדול מאוד ביחס לפוטנציאל של ייעודים אחרים. כאן נכנס לתמונה תהליך שינוי הייעוד של קרקעות כאן בישראל, תהליך שאנחנו אוהבים לקרוא לו ״הפשרת קרקעות״. 

 

הפשרת קרקעות – הסוד להשקעה חכמה

בשנים האחרונות הביקוש והצורך בשטחי מגורים ומסחר עולה יותר ויותר.ניתן לראות זאת גם דרך מחירי הדיור וגידול האוכלוסין המהיר כאן בארץ, גידול מהיר כל כך שמומחים צופים שנגיע לשיעור אוכלוסיה של כ-20 מיליון תושבים ב-40 השנים הקרובות. 

 

לאור העובדה שהאוכלוסיה גדלה מיום ליום בקצב מהיר, נוצר מצב שבו יש חוסר עצום בקרקע לדיור, מסחר ומשרדים. 

בנוסף, קצב גידול האוכלוסיה גבוה בהרבה מקצב הבניה. לכן, נוצר חוסר גדול עוד יותר.

 

והמגמה ברורה – יותר ויותר קרקעות חקלאיות במדינת ישראל "מופשרות" וייעוד הקרקעות החקלאיות משתנה לקרקעות המיועדות לבנייה למטרות מגורים, מסחר, משרדים וכדומה. 

כולנו מבינים את הפוטנציאל שבשוק הנדל״ן , אבל השורה התחתונה ברורה מאליה – קרקעות שייעודן הופשר לבניה יקרות יותר לרכישה מקרקעות חקלאיות. רכישת קרקע חקלאית במחיר נמוך אשר תהפוך בעתיד לקרקע בעלת ערך גבוה יותר היא השקעה שמחזירה את עצמה באופן ברור למדי, והפוטנציאל לרווח הוא עצום.

 

המיקום האידיאלי – גוש 3865

המיקום של החלקה הזו הוא אידיאלי כשאנחנו חושבים על התפתחויות פוטנציאליות בהקשר של קרקעות להפשרהמיקומו באזור מתפתח במרכז, קרבתו לבנייה קיימת ולדרכים מרכזיות, רישומו בטאבו לשכת רישום המקרקעין, מעלה באופן משמעותי את סיכוייו בדבר שינוי הייעוד של הקרקע, שכן גידול האוכלוסין יתרכז מסביב לישובים קיימים באופן אידיאלי.

 

הקרקע אשר נמצאת בגדרה למעשה מהווה קרקע בעלת ערך ועניין לשינוי ייעוד שכן מדובר באיזור מתפתח בעל ביקוש עצום למגורים ומסחר מייצר פרנסה. 

 

כשאנחנו מתייחסים אל הישובים והקרקעות המקיפים את גוש 3865 אנחנו חייבים להתחשב בצורך הגובר של האיזור , ולהסתכל קצת רחוק יותר מאשר ״הכאן ועכשיו״. כך בהשקעות, המחשבה היא על תהליך ההשבחה והיכולת להרוויח יותר מהשקעה קיימת. כיום, קרקע בגוש מוצעת למכירה במחיר נמוך בהרבה ביחס למחירו הצפוי עם שינוי ייעוד הקרקע. יחד עם המגמה של הפשרת הקרקעות שרק צומחת בשנים האחרונות – רוכש של קרקע כזו יכול להניב רווח מרשים במיוחד. 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email