אילו סוגי משרות קיימים בתחום של משאבי אנוש?

תוכן עניינים

משאבי אנוש (HR) הוא תחום רב גוני, הממלא תפקיד קריטי בתפעול השוטף ובתכנון האסטרטגי של ארגונים בכל התעשיות ובכל הגדלים. התחום כולל מגוון תפקידים שונים, מתפקידי ג'וניור ועד לתפקידים בכירים מאוד.

על מנת לעבוד בתחום של משאבי אנוש – דרושים ידע והבנה מעמיקים לגבי סוגי המשרות השונים, האחריות שמוטלת על נושאי התפקידים והיבטים נוספים.

 

משרות HR ברמת כניסה

תפקידי משאבי אנוש באנטרי לב נועדו לג'וניורים, והם לעתים קרובות השער לקריירה תוססת בתחום. הם בדרך כלל דורשים פחות ניסיון ומספקים הבנה רחבה של פונקציות משאבי אנוש.

עוזר משאבי אנוש – עוזרי משאבי אנוש תומכים בפונקציות הניהוליות של מחלקת משאבי אנוש. תפקיד זה כולל משימות כמו ניהול רישומי כוח אדם, סיוע בעיבוד שכר ותיאום פגישות משאבי אנוש. הם גם עונים לפניות עובדים לגבי מדיניות החברה, הטבות ועניינים אחרים הקשורים ל-HR.

רכז משאבי אנוש – רכזי משאבי אנוש אחראים בדרך כלל על ארגון ותזמון פעילויות הקשורות ל-HR. הם עשויים להיות מעורבים בארגון ראיונות, תיאום תהליכי גיוס עובדים ותכנון מפגשי הכשרת עובדים חדשים או מקודמים.

 

משרות משאבי אנוש 'מיד לבל'

הרמה הבאה של תפקידי HR דורשת ידע וניסיון מתקדמים יותר, אך גם מציעה הזדמנות להשפעה רבה יותר על האסטרטגיה והתרבות של הארגון.

מומחה כוח אדם – למומחי משאבי אנוש יש ידע מעמיק בתחום ספציפי של משאבי אנוש, כגון גיוס עובדים, יחסי עובדים או תגמול והטבות. הם מפתחים אסטרטגיות ומדיניות בתחום המומחיות שלהם, תוך הבטחת ציות לחוקי העבודה והתאמה ליעדי החברה.

עובד כללי – תפקידו של עובד כללי במחלקת משאבי אנוש הוא רחב. בעלי תפקיד זה עוסקים בגיוס עובדים, ניהול ביצועים, יחסי עובדים ותגמול. התפקיד דורש הבנה מעמיקה של שיטות ועקרונות משאבי אנוש.

 

משרות HR בדרג בכיר

תפקידי משאבי אנוש ברמה בכירה כוללים בדרך כלל תכנון אסטרטגי וקבלת החלטות. הם דורשים ניסיון משמעותי ולעיתים קרובות רמת השכלה גבוהה יותר, כגון תואר שני ב-HR או תחום קשור.

מנהל צוות משאבי אנוש – מנהלי צוותים מפקחים על חלקי המחלקה השונים בארגון. הם מפתחים ומיישמים אסטרטגיות, מנהלים עובדים ומטפלים בבעיות משאבי אנוש מורכבות. הם גם מקיימים קשר עם ראשי צוותים אחרים כדי להבטיח שמדיניות ונוהלי משאבי אנוש מבוצעים בצורה אחידה.

מנהל מחלקת משאבי אנוש – למנהלי מחלקות יש תפקיד ברמה גבוהה בארגון. הם מדווחים ישירות למנהלים הבכירים, אחראים לקביעת הכיוון האסטרטגי של המחלקה כולה ואמורים לחבר בין הגורמים הרלבנטיים השונים לקידום יוזמות ופתרון בעיות.

 

משרות HR בפסגה

רמה הגבוהה ביותר, קיימים תפקידי HR שמהווים את פסגת הקריירה בתחום, ודורשים ניסיון רב וחשיבה אסטרטגית.

מנהל משאבי אנוש ראשי (CHRO) – אלה מנהלי C-suite האחראים על כל ההיבטים של פעילויות משאבי האנוש של הארגון. הם מפתחים תוכניות אסטרטגיות המתאימות לייעוד החברה ולמטרותיה, מפקחים על יישום תוכניות אלו, ומייצגים אינטרסים שקשורים בכוח האדם ברמת ההנהלה.

סגן נשיא בארגון למשאבי אנוש – תפקיד סגן הנשיא למשאבי אנוש דומה לתפקיד CHRO, אך עשוי להתקיים בארגון גדול יותר עם מחלקת משאבי אנוש נרחבת יותר. אנשים אלה מפקחים על הכיוון האסטרטגי של מחלקת משאבי אנוש, מנהלים את מנהלי הצוותים והמחלקות ומשתפים פעולה עם מנהלים בכירים אחרים כדי להבטיח שאסטרטגיות משאבי אנוש תומכות ביעדים העסקיים הכוללים.

לסיכום, תחום משאבי אנוש מציע מגוון רחב של תפקידים, כל אחד עם מערך האחריות וההזדמנויות הייחודי לו. בין אם אתם מעוניינים בעבודה אדמיניסטרטיבית, ביצוע משימות מיוחדות או תכנון אסטרטגי, סביר להניח שיש תפקיד ב-HR שמתאים לתחומי העניין והכישורים שלכם.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email