למה משרות הייטק מציעות יותר פינוקים ותנאים לעובדים?

תוכן עניינים

תעשיית ההייטק של היום היא מרחב תחרותי עז, המושך אליו את המוחות המוכשרים והרעננים ביותר מכל רחבי העולם.

תחרות זו הובילה לתופעה מרתקת – משרות הייטק נוטות להציע יותר הטבות ופינוקים לעובדים, ומשקיעות הרבה יותר זמן, מחשבה, כסף ומאמץ בעיצוב סביבות עבודה מזמינות, שחורגות הרבה מעבר לעיסוק המקצועי.

למה הגישה הזו כל כך נפוצה בתעשיית ההייטק? בואו נחקור את הסיבות.

 

משיכת כישרונות מובילים

תעשיית הטכנולוגיה מונעת על ידי חדשנות. נשמת אפה של כל חברה טכנולוגית היא היכולת שלה להישאר בקדמת הבמה, וכדי לעשות זאת, היא צריכה את המוחות המבריקים ביותר. הצעת הטבות ותנאים אטרקטיביים היא אחת הדרכים למשוך כישרונות מהשורה הראשונה.

ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק ידועות בהטבות הנדיבות שלהן, הכוללות ארוחות גורמה חינם, שירותי בריאות וכושר באתר ואפילו חדרים ייעודיים לתנומה. התוספות הללו הופכות את החברות הללו לאטרקטיביות להפליא עבור אנשי מקצוע שאפתניים המחפשים לא רק עבודה, אלא סביבה שבה הם יכולים לשגשג.

 

שימור עובדים ועידוד נאמנות

בנוסף למשיכת כישרונות, משרות הייטק מציעות יותר פינוקים ותנאים כדי למנוע מהעובדים היקרים שלהם לעזוב. משרות בתעשיית הטכנולוגיה ידועות בשיעורי התחלופה הגבוהים שלהן. כדי לנטרל זאת, חברות מספקות הטבות ויוצרים סביבת עבודה נוחה, מרתקת ומתגמלת.

מחקר של Glassdoor מצא כי למעלה מ-57% מהאנשים דיווחו כי הטבות הן בין השיקולים העיקריים שלהם לפני קבלת עבודה, וארבעה מתוך חמישה עובדים יעדיפו הטבות חדשות על פני העלאה בשכר. בתעשייה שבה ההזדמנות המרגשת הבאה עשויה להיות ממש מעבר לפינה, יצירת סביבת עבודה מבוקשת היא מהלך אסטרטגי.

 

טיפוח פרודוקטיביות וחדשנות

תעשיית ההייטק היא סביבה דינאמית בלחץ גבוה. חברות תלויות בעובדיהן וצריכות שיהיו חדשניים ופרודוקטיביים באופן עקבי. הטבות כגון שעות עבודה גמישות, אפשרויות עבודה מרחוק ואירועי האפי האוור יכולים לשפר משמעותית את התכונות הללו.

גישה למתקנים כמו חדרי כושר, אזורי הרפיה ואפילו חדרי משחקים יכולה לעזור לעובדים להירגע, להפחית מתח ובסופו של דבר לקדם חשיבה פרודוקטיבית יותר. זה לא רק מגביר את המורל, אלא לעתים קרובות מביא לרעיונות ופתרונות חדשניים.

 

קידום תרבות חברה חיובית

תרבות החברה היא חלק בלתי נפרד מזהות החברה והצלחתה. תרבות חיובית משפרת את עבודת הצוות, מעלה את המורל, מפחיתה את הלחץ של העובדים ומגבירה את הנאמנות. חברות טכנולוגיה רבות משתמשות בהטבות ופינוקים ככלים ליצירת תרבות חברה ייחודית וחיובית.

לדוגמה, חברות כמו טוויטר ואסנה מציעות שיעורי יוגה ומדיטציה אונליין, מקדמות את בריאות העובדים ומעודדות תחושת קהילה. לנטפליקס מדיניות חופשות בלתי מוגבלת, שמצביעה על הפגנת אמון בעובדי החברה ומקדמת גישה מאוזנת לעבודה וחיים.

 

הסתגלות לעתיד העבודה

עתיד העבודה משתנה במהירות, והוא מושפע במידה רבה מההתקדמות הטכנולוגית ומהטרנד החדש יחסית של עבודה מרחוק, שצץ עקב המגיפה העולמית. ככל שהעולם מתקדם, חברות טכנולוגיות יצטרכו להתאים את עצמן ולפתח תנאים שיביאו לשביעות רצון גבוהה בקרב העובדים.

עבודה מרחוק מהווה אתגר ייחודי, בין השאר כי הטבות מסורתיות כמו ארוחות במשרד כבר לא חלות על עובדים מרוחקים. כתוצאה מכך, חברות החלו להציע הטבות המותאמות לעבודה מרחוק. לדוגמה, רכישת ציוד למשרד ביתי, ליצירת סביבת עבודה נוחה ופרודוקטיבית, או תקציב לרכישת אוכל הביתה.

יתר על כן, ככל שהקווים בין עבודה לחיים מיטשטשים, חברות יתקשו יותר ויותר להעניק לעובדים את הנדרש האיזון בין העבודה לחיים. כדי בכל זאת להצליח בכך, יש להציע שעות עבודה גמישות ולעודד לקיחת הפסקות קבועות.

בנוסף, ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, הזדמנויות למידה ופיתוח מתמשכות הופכות להטבה אטרקטיבית ביותר. אנשי מקצוע טכניים צריכים להתעדכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניים ביותר, וחברות שתומכות בלמידה מתמשכת זו, בין אם באמצעות קורסים בתשלום, הכשרה פנימית או הקדשת זמן ללמידה, נוטות יותר למשוך ולשמר כישרונות טכנולוגיים מובילים.

בסופו של דבר, החברות שמוכנות להסתגל ולחדש בכל הנודע להטבות ותנאים לעובדים, יהיו אלו שימשיכו להעסיק את הכישרונות הטובים ביותר בתעשיית ההייטק. עתיד העבודה כבר כאן, והוא ממוקד יותר בצרכי העובדים מאי פעם.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email