כל מה שחשוב לדעת על העברת בעלות רכב!

תוכן עניינים

אם הגעתם למסקנה שהגיע הזמן שלכם לקנות רכב חדש וכחלק מכך, גם למכור את הרכב הישן אותו אתם מחזיקים בבעלותכם. קיימת חשיבות גבוהה שיהיה ברשותכם את כל הפרטים והמידע לגבי הליך העברת בעלות רכב משומש.
חשוב לציין, שעד שתגיעו לשלב העברת הבעלות, יש עוד לא מעט שלבים מקדימים שתדרשו להשלים ובין היתר: סיכום של המחיר הסופי, קביעה של תנאי וצורת התשלום וכמובן, גם חתימה על הסכם מכר (אשר אמור לכלול את כל ההתחייבויות ביניכם לבין הקונה).

 

מי אחראי על העברת הבעלות?

מי שאחראי על פי תקנות התעבורה על ביצוע העברת הבעלות הוא מוכר הרכב – כלומר אם אתם הצד המוכר, אתם אלו שאחראים על הנושא הזה.
למרות זאת, יש לא מעט מוכרים וקונים אשר מסכמים ביניהם לחלק את הליך העברת הבעלות ביניהם.
בשביל לבצע העברת בעלות יש צורך בנוכחות של 2 הצדדים או של צד אחד בלבד – במידה ויש ברשותו ייפוי כוח רשמי כמו גם את תעודת הזהות המקורית של הצד הנוסף הלוקח חלק באותה עסקה.

 

היכן ניתן לבצע העברת בעלות?

ברוב המקרים, העברת הבעלות מתבצעת בסניפים של רשות הדואר. קיימת אפשרות לחפש באתר האינטרנט של רשות הדואר את רשימת הסניפים בהם ניתן לבצע העברת בעלות (סניפים שהינם מבעלי חיבור למחשבי רשות הרישוי). תוכלו לבחור מתוך הרשימה את הסניף הקרוב ביותר לאזור המגורים שלכם.
יש לקחת בחשבון כי העברת בעלות על חלק מסוגי כלי הרכב יכולה להתבצע ברשות הרישוי בלבד כמו במקרים של : העברת בעלות על מוניות, רכבי נכים ועוד..
גם במקרים בהם העברת הבעלות היא מעיזבון הוא בירושה, היא תוכל להתבצע אך ורק במשרדים של רשות הרישוי.

 

מה צריך להביא בכדי להשלים העברת בעלות?

בכדי לבצע העברת הבעלות יש להביא תעודות זהות מקוריות הן של המוכר והן של הקונה ובנוסף גם רישיון רכב בתוקף. באמצעות אותם המסמכים הפקיד בסניף הדואר בו תתבצע העברת הבעלות יוכל לזהות הן את המוכר, הן את הקונה והן את הרכב עליו מועברת הבעלות.
מומלץ גם לדעת את כל הפרטים של הרכב ובין היתר: הדגם, מספר רישוי, רמת הגימור וכיוצא על בזה. יש לקחת בחשבון שבמועד העברת הבעלות יש צורך גם לשלם את עמלת העברת בעלות – ולכן צריך להביא גם אמצעי תשלום או כסף מזומן.

 

כיצד מתבצעת העברת הבעלות?

יש לקחת בחשבון כי הליך העברת בעלות רכב הוא הליך קצר יחסית אשר אמור לארוך מספר דקות לכל היותר. למעשה, בהליך נגבה התשלום עבור אגרת העברת הבעלות. לאחר מכן, הפקיד אמור לבדוק את הרקע של הרכב ולוודא שלא קיימות בעיות כמו שיעבוד או עיקול. במידה וההליך עובר "חלק" בשלב הבא, אמור להתקבל אישור העברת בעלות.
כל אחד מהצדדים אמור לקבל העתק של אישור העברת הבעלות.

לסיכום, אומנם הליך העברת בעלות על רכב מהווה כיום הליך קצר ומהיר, יחד עם זאת , קיימת חשיבות גבוהה להיות מודעים לכל שלבי ההליך ואף לסכם מול הקונה את כל הפרטים הנדרשים. לדוגמא, יש לקבוע מראש מי אמור לשאת בעלות עמלת העברת הבעלות – האם המוכר, הקונה או שהם מתחלקים ביניהם. למרות שצד אחד יוכל לבצע את ההעברה באמצעות ייפוי כוח, ההמלצה ששני הצדדים יעשו זאת ביחד – על מנת לוודא שההליך יתבצע בצורה מהירה וחלקה ושני הצדדים יהיו עדים לו ויקבלו ישירות לידיהם את האישור המעיד על ביצוע העברת הבעלות.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email